Handel W średnich miastach brakuje outletów

MAS
opublikowano: 02-06-2009, 00:00

W 2008 r. w miastach średniej wielkości zbudowano 230 tys. mkw. centrów handlowych. To 36 proc. całej ubiegłorocznej podaży w Polsce.

DTZ, autor raportu, szacuje, że w I kw. 2009 r. liczba nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce przekroczyła 8,68 mln mkw. Z tego około 21 proc. znajduje się w średnich miastach. W całym roku 2009 przybędzie ponad 150 tys. mkw. centrów handlowych, zaś obiekty rozbudowywane zwiększą się o kolejne 40 tys. mkw. Dodatkowe 800 tys. mkw. ma powstać do końca 2012 r.

Ponad 25 proc. powierzchni centrów budowanych w Polsce w latach 2009-10 przypadnie na miasta średniej wielkości. Taki optymizm deweloperów wynika, zdaniem ekspertów, z wysokiego popytu wśród najemców odnotowanego przed październikiem 2008 r.

Obecnie w miastach średniej wielkości działa 70 centrów handlowych o powierzchni ponad 3 mln mkw. To prawie 75 proc. nowoczesnej powierzchni handlowej w tych ośrodkach. Najmniej dostępnej powierzchni znajduje się m.in. w Elblągu, Włocławku czy Tarnowie — projekty już realizowane i planowane całkowicie zaspokoją popyt.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAS

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu