Handel w wersji smart

opublikowano: 25-03-2013, 00:00

Mobilne zarządzanie sprzedażą pozwala podnieść satysfakcję klientów.

Europejskie przedsiębiorstwa tracą 18 proc. rocznych przychodów wskutek zbyt małej dbałości o klientów — wynika z lutowego badania zrealizowanego wśród kadry zarządzającej przez spółkę Oracle. Jakość obsługi może być lepsza. Choćby poprzez wprowadzenie programów szkoleniowych i motywacyjnych dla pracowników, a także odpowiednich technologii. I to właśnie inwestycje w dziedzinie teleinformatyki mogą — według ankietowanych dyrektorów — podnieść satysfakcję konsumentów aż o 31 proc. Jedną z nowinek, które mają temu służyć, jest aplikacja mobilna firmy itelligence o nazwie it.mobile. Szyty na miarę program jest przeznaczony dla instytucji, które korzystają z narzędzi klasy ERP. Umożliwia wymianę w trybie on-line najważniejszych danych, np. o sprzedaży, klientach, asortymencie czy stanach magazynowych. Pomaga zarządzać siecią przedstawicieli handlowych w terenie.

— Bezpośrednie powiązanie it.mobile z ERP pozwala użytkownikom rozszerzyć działalność o zdalną sprzedaż, serwis, marketing, zarządzanie środkami trwałymi, gospodarkę materiałową i raportowanie — zachwala Arnold Nowak, prezes itelligence. Produkt jest dostępny również w chmurze obliczeniowej (ang. cloud computing). Oznacza to pełen outsourcing na podstawie abonamentowej umowy użytkowania aplikacji, uprawniającej do dzierżawy wykorzystywanej infrastruktur, co powinno cieszyć zwłaszcza mniejsze podmioty z ograniczonymi budżetami na IT. Natomiast z punktu widzenia pracowników korzystających z programu istotne jest coś innego. Na przykład to, że it.mobile wykorzystuje platformy Android i iOS, może więc być obsługiwany za pomocą smartfona i tabletu. Co równie ważne, interfejs został opracowany zgodnie z normą ISO 9241- 11 i metodologią Object Oriented Analysis and Design, czyli z założenia jest prosty, przyjazny, intuicyjny.

Wydajność i bezpieczeństwo

Za prostotą użytkowania aplikacji itelligence stoją bardzo skomplikowane technologie, m.in. firmy Oracle. Przykład? Mobilny gadżet w ręku handlowca to mały serwer, który musi zapewniać wysoką wydajność i chronić dane (tradycyjne telefony mają małe zasoby mocy obliczeniowej i łatwo przejąć nad nimi kontrolę). Tą ekstremalniewydajną i bezpieczną bazą danych jest Oracle Berkeley DB. Jak podkreśla Michał Rusinowski, dyrektor obsługi kanału partnerskiego w Oracle Polska, samo posiadanie danych na urządzeniu nie wystarczy. Trzeba je jeszcze przesłać do serwera, który udostępni je innym użytkownikom i innym aplikacjom. Jego firma zastosowała obustronne przesyłanie danych między urządzeniem a serwerem, jednocześnie zapewniając wysoką wydajność połączenia i bezpieczeństwo, które są najważniejsze w przypadku aplikacji biznesowych. Nie dość tego. Mechanizm ten rozwiązuje również podstawowe problemy związane z synchronizacją (np. zabezpieczenie przed utratą danych w razie zerwania połączenia w czasie synchronizacji).

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Połączenie jest realizowane za pomocą Oracle Database Mobile Serwer (wcześniejsza nazwa: Oracle Database Lite), który w Polsce z powodzeniem stosuje się od 2006 r. Tą drogą dane wędrują do bazy danych Oracle po stronie serwera, która pozwala udostępniać je innym użytkownikom i aplikacjom — tłumaczy dyrektor Rusinowski.

Dobra moda

Na świecie mobilne zarządzanie obsługą klienta i sprzedażą w ramach firmowego systemu ERP lub CRM staje się standardem — co potwierdza badanie przeprowadzone przez firmę analityczną IDC na zlecenie IFS, międzynarodowego dostawcy oprogramowania dla przedsiębiorstw. Takie rozwiązania jak it.mobile wpisują się w tę światową tendencję.

— Możliwość uzyskania przewagi nad konkurencją i zwiększenia produktywności personelu, mającego dostęp do odpowiednich danych nawet poza siedzibą firmy, będzie w przyszłości najważniejszym czynnikiem pozwalającym osiągnąć sukces, a także główną dziedziną zainteresowania twórców rozwiązań mobilnych. Mobilność i pozyskiwanie danych za pomocą urządzeń przenośnych będą stanowiły podstawę rozwoju branży teleinformatycznej aż do 2020 r. — twierdzi Jason Andersson, dyrektor programowy IDC.

Mieć czy wynająć.

Klient może kupić prawo do korzystania z oprogramowania i wdrożyć it.mobile opierając się na własnej infrastrukturze. Ale oferujemy też aplikację w wersji abonamentowej — mówi Arnold Nowak, prezes itelligence.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIROSŁAW KONKEL

Polecane