Handel w wersji smart

opublikowano: 25-03-2013, 00:00

Mobilne zarządzanie sprzedażą pozwala podnieść satysfakcję klientów.

Europejskie przedsiębiorstwa tracą 18 proc. rocznych przychodów wskutek zbyt małej dbałości o klientów — wynika z lutowego badania zrealizowanego wśród kadry zarządzającej przez spółkę Oracle. Jakość obsługi może być lepsza. Choćby poprzez wprowadzenie programów szkoleniowych i motywacyjnych dla pracowników, a także odpowiednich technologii. I to właśnie inwestycje w dziedzinie teleinformatyki mogą — według ankietowanych dyrektorów — podnieść satysfakcję konsumentów aż o 31 proc. Jedną z nowinek, które mają temu służyć, jest aplikacja mobilna firmy itelligence o nazwie it.mobile. Szyty na miarę program jest przeznaczony dla instytucji, które korzystają z narzędzi klasy ERP. Umożliwia wymianę w trybie on-line najważniejszych danych, np. o sprzedaży, klientach, asortymencie czy stanach magazynowych. Pomaga zarządzać siecią przedstawicieli handlowych w terenie.

— Bezpośrednie powiązanie it.mobile z ERP pozwala użytkownikom rozszerzyć działalność o zdalną sprzedaż, serwis, marketing, zarządzanie środkami trwałymi, gospodarkę materiałową i raportowanie — zachwala Arnold Nowak, prezes itelligence. Produkt jest dostępny również w chmurze obliczeniowej (ang. cloud computing). Oznacza to pełen outsourcing na podstawie abonamentowej umowy użytkowania aplikacji, uprawniającej do dzierżawy wykorzystywanej infrastruktur, co powinno cieszyć zwłaszcza mniejsze podmioty z ograniczonymi budżetami na IT. Natomiast z punktu widzenia pracowników korzystających z programu istotne jest coś innego. Na przykład to, że it.mobile wykorzystuje platformy Android i iOS, może więc być obsługiwany za pomocą smartfona i tabletu. Co równie ważne, interfejs został opracowany zgodnie z normą ISO 9241- 11 i metodologią Object Oriented Analysis and Design, czyli z założenia jest prosty, przyjazny, intuicyjny.

Wydajność i bezpieczeństwo

Za prostotą użytkowania aplikacji itelligence stoją bardzo skomplikowane technologie, m.in. firmy Oracle. Przykład? Mobilny gadżet w ręku handlowca to mały serwer, który musi zapewniać wysoką wydajność i chronić dane (tradycyjne telefony mają małe zasoby mocy obliczeniowej i łatwo przejąć nad nimi kontrolę). Tą ekstremalniewydajną i bezpieczną bazą danych jest Oracle Berkeley DB. Jak podkreśla Michał Rusinowski, dyrektor obsługi kanału partnerskiego w Oracle Polska, samo posiadanie danych na urządzeniu nie wystarczy. Trzeba je jeszcze przesłać do serwera, który udostępni je innym użytkownikom i innym aplikacjom. Jego firma zastosowała obustronne przesyłanie danych między urządzeniem a serwerem, jednocześnie zapewniając wysoką wydajność połączenia i bezpieczeństwo, które są najważniejsze w przypadku aplikacji biznesowych. Nie dość tego. Mechanizm ten rozwiązuje również podstawowe problemy związane z synchronizacją (np. zabezpieczenie przed utratą danych w razie zerwania połączenia w czasie synchronizacji).

— Połączenie jest realizowane za pomocą Oracle Database Mobile Serwer (wcześniejsza nazwa: Oracle Database Lite), który w Polsce z powodzeniem stosuje się od 2006 r. Tą drogą dane wędrują do bazy danych Oracle po stronie serwera, która pozwala udostępniać je innym użytkownikom i aplikacjom — tłumaczy dyrektor Rusinowski.

Dobra moda

Na świecie mobilne zarządzanie obsługą klienta i sprzedażą w ramach firmowego systemu ERP lub CRM staje się standardem — co potwierdza badanie przeprowadzone przez firmę analityczną IDC na zlecenie IFS, międzynarodowego dostawcy oprogramowania dla przedsiębiorstw. Takie rozwiązania jak it.mobile wpisują się w tę światową tendencję.

— Możliwość uzyskania przewagi nad konkurencją i zwiększenia produktywności personelu, mającego dostęp do odpowiednich danych nawet poza siedzibą firmy, będzie w przyszłości najważniejszym czynnikiem pozwalającym osiągnąć sukces, a także główną dziedziną zainteresowania twórców rozwiązań mobilnych. Mobilność i pozyskiwanie danych za pomocą urządzeń przenośnych będą stanowiły podstawę rozwoju branży teleinformatycznej aż do 2020 r. — twierdzi Jason Andersson, dyrektor programowy IDC.

Mieć czy wynająć.

Klient może kupić prawo do korzystania z oprogramowania i wdrożyć it.mobile opierając się na własnej infrastrukturze. Ale oferujemy też aplikację w wersji abonamentowej — mówi Arnold Nowak, prezes itelligence.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIROSŁAW KONKEL

Polecane