Harry Potter dał zarobić wydawcy

RB, BLOOMBERG
02-04-2008, 00:00

Bloomsbury Publishing, wydawca książek o przygodach Harry’ego Pottera, zanotował w 2007 r. znaczny wzrost zysków. To zasługa rosnącej sprzedaży m.in. w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Na czysto zarobił 23,4 mln USD, wobec 7,2 mln USD rok wcześniej. Sprzedaż urosła ze 148,3 mln USD do 297,8 mln USD. Poza sprzedażą książek o przygodach czarodzieja (na Wyspach w ciągu 24 godzin sprzedano 2,65 mln sztuk ostatniego tomu) na wzrost zysków wpływ miały inwestycje w usługi online oraz dystrybucję filmów.

— Dzięki książkom umocniliśmy pozycję na rynku. Teraz szukamy nowych możliwości — mówi Nigel Newton, szef Bloomsbury Publishing.

Jego zdaniem, w tym roku zyski będą podobne, świadczy o tym dobry pierwszy kwartał.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB, BLOOMBERG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Harry Potter dał zarobić wydawcy