Helsinki: Bilety Finnairu są tańsze od lotowskich

Artur Lisowski
opublikowano: 1999-12-30 00:00

Helsinki: Bilety Finnairu są tańsze od lotowskich

DOBRY PORT: W 1998 roku helsińskie lotnisko Vantaa uznane zostało za najlepszy port lotniczy w Europie — mówi Marcin Gielnik z Fińskich Linii Lotniczych Finnair. fot. M. Pstrągowska

Najdogodniejsze połączenia z Helsinkami oferują PLL LOT oraz Fińskie Linie Lotnicze Finnair. Biznesmeni wybierają najchętniej rejsy poranne i popołudniowe.

Najlepsze połączenia do stolicy Finlandii oferują Fińskie Linie Lotnicze Finnair. Samoloty tego przewoźnika od poniedziałku do soboty odlatują do Helsinek o godzinie 10.50 z warszawskiego lotniska Okęcie. Rejs do stolicy Finlandii trwa godzinę i czterdzieści minut. Osoby lecące do Helsinek na jeden dzień powinny wrócić do kraju rejsem, który obsługują maszyny Polskich Linii Lotniczych LOT codziennie oprócz środy i soboty o godz. 18.15. W środy do Polski można wrócić połączeniem o 19.50. Na rejsy prowadzone przez polskiego przewoźnika swoje bilety sprzedają również fińskie linie lotnicze, są to bowiem rejsy łączone — tzw. code-share.

Nie wszyscy biznesmeni lubią latać do Helsinek wyłącznie wcześnie rano.

— Pracownicy naszej firmy latają do stolicy Finlandii liniami Finnair. Najczęściej wybierają rejsy popołudniowe — mówi Justyna Łada, asystentka działu Network Operation w firmie Nokia.

Jeżeli ktoś chce spędzić w Helsinkach noc, może wrócić do kraju porannym rejsem o 9.30, obsługiwanym przez Finnair.

— Do Polski latają maszyny MD 82, MD 87 i DC 9 — mówi Marcin Gielnik, sales executive z Fińskich Linii Lotniczych.

Cena otwartego rocznego biletu klasy biznes u fińskiego przewoźnika to 693 USD. Do tego doliczyć trzeba jeszcze 34 USD opłaty lotniskowej.

Usługi fińskich linii są o wiele tańsze od oferowanych przez LOT. Za taki sam bilet u polskiego przewoźnika trzeba zapłacić 914 USD plus opłaty lotniskowe. Aby zaoszczędzić na bilecie w klasie biznes, nie trzeba jednak latać wyłącznie maszynami fińskich linii lotniczych. Finnair wykupił część miejsc w samolotach LOT-u i sprzedaje bilety po cenach obowiązujących w samolotach fińskiego przewoźnika.

Dwa plusy

Od pierwszego września 1999 roku Fińskie Linie Lotnicze przystąpiły do jednego z dwóch największych aliansów lotniczych na świecie — One World. Prym w tej grupie wiodą linie British Airways.

— Na taką decyzję miało wpływ wiele czynników. Mieliśmy sporo wspólnych połączeń z British Airways, a wraz z American Airlines prowadziliśmy rejsy na terenie Stanów Zjednoczonych — wymienia przedstawiciel Finnairu.

Fiński przewoźnik połączył swój program Frequent Flyer z programem dla osób często latających oferowanym przez członków aliansu One World. Osoby, które przed 1 września uczestniczyły w programie Finnair Plus, mogą korzystać teraz z obu tych programów.

Przez Sztokholm

Jeszcze cztery lata temu bezpośrednie połączenia promowe z Helsinkami oferowała Polska Żegluga Bałtycka. Firma zawiesiła jednak te rejsy we wrześniu 1995 roku.

Polferries oferuje jedynie połączenia przez Sztokholm. Do tego szwedzkiego miasta pływają promy z Gdańska. Osoby udające się promem do stolicy Finlandii muszą przesiąść się w NynŠshamn na prom linii Viking Line lub Silja Line.

— Wykupując bilet łączony z Gdańska do Helsinek, klient otrzyma 15 proc. rabatu na bilet z Gdańska do NynŠshamn. Promocja ta obowiązuje do 10 stycznia 2000 roku — mówi Igor Wysocki z Polferries.

Na podróż z Gdańska do Helsinek przez Sztokholm trzeba przeznaczyć aż 37 godzin.