Henrik Fisker znów będzie robił superauta

Henrik Fisker ogłosił stworzenie firmy Fisker Inc., która w przyszłym roku pokaże swoje auto elektryczne.

Słynny Duńczyk powiedział, że samochód będzie „duchowym następcą” auta elektrycznego Fisker Karma, które wypuścił na rynek w 2012 roku.

Zobacz więcej

Henrik Fisker Bloomberg

- Pracowaliśmy w tajemnicy – ujawnił Fisker, którego poprzednia firma, Fisker Automotive Inc., upadła w 2014 roku. Część jej aktywów przejęli Chińczycy, ale nie markę Fisker. – Przez ostatnie dwa lata przyglądałem się technologii akumulatorów, bo chciałem zobaczyć czy jest coś, co może naprawdę wskazać nowy paradygmat. Mieliśmy strategię najszybszego możliwego rozwoju technologii bez uwikłania się w dużą organizację, która by nas hamowała. Teraz mamy technologię, której nie ma nikt inny. I nikt nie jest nawet blisko tego, co robimy – powiedział duński projektant.

Szczegóły dotyczące nowego auta Fiskera i jego technologii nie są znane. Słyszy się jednak, że jego akumulatory mają dysponować bezprecedensową długość „życia” m.in. dzięki materiałom i metodzie ich budowy. Mają zawierać lit, ale nie będzie on wykorzystywany tak, jak się to zwykle robi m.in. w akumulatorach np. tesli. Zespół Fiskera sugeruje, że auto, które jeszcze nie ma nazwy, będzie miało zasięg ponad 400 mil (644 km) na jednym ładowaniu.

Fisker, twórca m.in. aut BMW Z8, czy Aston Martin V8 Vantage, odmówił ujawnienia, jak będzie wyglądał jego nowy samochód.

- Będzie zdecydowanie czymś, co jest całkowicie inne od tego co widzieliście. Będzie sportowe i obszerne. I będzie oczywiście pięknie wyglądać. Nie ma wymówki dla robienia brzydkiego auta, nawet z nową technologią – powiedział.

Duńczyk myśli także o produkcji w przyszłości auta elektrycznego z przeznaczeniem na masowy rynek. Ma kosztować mniej niż 40 tys. USD, ale dysponować dużo większym zasięgiem niż konkurencyjne auta elektryczne. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Henrik Fisker znów będzie robił superauta