Historyczny wynik nad Bałtykiem

Port w Gdańsku bije kolejne rekordy. Jego szefowie spodziewają się najlepszego wyniku w historii polskich nabrzeży.

Tydzień temu padł nowy rekord przeładunków w Polsce. Port Gdańsk poinformował, że od początku 2015 r. obsłużył 32,5 mln ton ładunków. To więcej niż w całym 2014 r. (wtedy przeładunki wyniosły 32,2 mln ton), a zarząd portu spodziewa się zamknięcia tego roku wynikiem około 35 mln ton przeładowanych towarów. To rezultat, jakiego jeszcze nigdy nie udało się osiągnąć żadnemu polskiemu portowi. Plan na 2015 r. zakładał 11-procentowy wzrost przeładunków. Po podliczeniu 10 miesięcy okazało się, że jest to już 13 proc. Spółka tłumaczy to prężną działalnością terminali przeładunkowych w Gdańsku i inwestycjami na terenach portowych. Szczególnie duży wzrost przeładunków dotyczy towarów z grupy paliwa płynne (o około 20 proc. wobec 2014 r.).

Co więcej, zarządzający portem twierdzą, że realizowane obecnie na jego terenie inwestycje spowodują w najbliższych latach dalszy wzrost przeładunków. Jako przykłady podają rozbudowę terminalu kontenerowego DCT, zapowiedź budowy nowego terminalu masowego przez OT Logistics, budowę terminalu naftowego spółki PERN i nowego stanowiska do obsługi statków w Bazie Paliw Płynnych. Strategia rozwoju Portu Gdańsk zakłada potrojenie przeładunków w ciągu dekady. W sierpniu spółka informowała, że do 2020 r. w porcie i jego otoczeniu może zostać zainwestowanych około 8 mld zł, w tym około 7 mld zł mogą zainwestować m.in. spółki prowadzące działalność w porcie, jak PERN, DCT i OT Logistics, a około 1 mld zł — Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Historyczny wynik nad Bałtykiem