Hiszpanie najbliżej regionalnych ITS-ów

GSU
opublikowano: 2019-05-29 22:00

Oferty hiszpańskiego Alumbrados Viarios okazały się najtańsze we wszystkich czterech częściach przetargu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na regionalne projekty wdrożeniowe w ramach krajowego systemu zarządzania ruchem drogowym na sieci TENT-T.

Hiszpanie wycenili cztery części przetargu na odpowiednio: 153,5 mln zł, 115,6 mln zł, 231,9 mln zł i 139,99 mln zł. Oferty na wszystkie części przetargu złożyło także konsorcjum hiszpańskiej Aldesy, ale były droższe od przedstawionych przez Alumbrados Viarios i przekroczyły budżet. Ofertę na czwartą część zamówienia złożyło konsorcjum Wasko i Trax Electronic. Prace wyceniło na 205,6 mln zł, czyli powyżej budżetu dla tej części zamówienia (126 mln zł). TEN-T ma umożliwić dynamiczne zarządzanie ruchem w celu poprawy bezpieczeństwa oraz zwiększenia płynności transportu drogowego w najważniejszych korytarzach transportowych zarządzanych przez GDDKiA. Równolegle toczy się drugi przetarg na projekt centralny. Pierwszy GDDKiA musiała unieważnić, gdyż jedyna oferta konsorcjum Aldesy i Aeronavalu opiewała na 372 mln zł i wyraźnie przekraczała budżet (200,9 mln zł).

728 mln zł Taką wartość ma łączny budżet czterech regionalnych projektów wdrożeniowych w ramach krajowego systemu zarządzania ruchem drogowym na sieci TENT-T.