Hiszpanie polują na polskie firmy

Malgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 24-01-2016, 22:00

Importerzy mogą liczyć na korzystne finansowanie z Madrytu. Ambasada ruszyła na łowy.

Chcemy pomóc polskim firmom — tę deklarację można usłyszeć nie tylko z ust przedstawicieli polskiego rządu, ale również innych krajów. Ci ostatni — w przeciwieństwie do Ministerstwa Rozwoju skoncentrowanego na eksporterach — mają ofertę i dla inwestorów, i dla importerów. W tym roku z kampanią rusza ambasada Hiszpanii.

NOWY ROZDZIAŁ:
NOWY ROZDZIAŁ:
Chętnie pomożemy polskim firmom, które szukają produktów i technologii w Hiszpanii — deklaruje Pablo Conde, radca handlowy ambasady Hiszpanii. Przyznaje, że dotychczas ambasada pomagała pasywnie, a teraz sama będzie szukać w naszym kraju potencjalnych partnerów dla hiszpańskich spółek.
Marek Wiśniewski

— W ramach agencji ICEX Sourcing poszukujemy na świecie firm zainteresowanych produktami i technologiami z Hiszpanii. Mamy kilkanaście sektorów, w których nasze spółki są światowymi liderami, w tym IT, gry video, cyfrowa gospodarka i edukacja, elektronika, cyberbezpieczeństwo, zarządzanie odpadami, nanotechnologia, wyposażenie laboratoriów, smart city, koleje, prace inżynieryjne, e-zdrowie lub energia odnawialna — wymienia Pablo Conde, radca ds. ekonomicznych i handlowych ambasady Hiszpanii. Dla firm, które chcą zainwestować większe kwoty w hiszpańskie produkty i technologie, są specjalne programy finansowania.

— Polski przedsiębiorca, który kupuje np. wyposażenie fabryki od hiszpańskiego producenta, może skorzystać z kredytu oferowanego przez CESCE, hiszpańskiego odpowiednika KUKE, lub z bezpośredniej pożyczki z naszego Ministerstwa

Gospodarki, które tylko w tym roku ma na ten cel 500 mln EUR. O ile w ubiegłym roku polskie firmy większość inwestycji finansowały z obligacji, teraz dywersyfikacja portfela kredytowego może im się przydać — zachęca Pablo Conde. Radca liczy, że w tym roku w ramach programu ICEX Sourcing uda się zachęcić do importu lub zakupu hiszpańskich technologii 15-20 polskich firm. Gorzej z ich inwestycjami w Hiszpanii.

— Polskie firmy częściej inwestują na wschodzie. Takich projektów z Polski spodziewam się w tym roku jednego lub dwóch. Invest in Spain, odpowiednik Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, chętnie podpowie, czy lepiej założyć joint venture, kupić spółkę czy zrealizować inwestycję typu greenfield, znajdzie partnera i przedstawi atuty konkretnych regionów — mówi radca handlowy ambasady Hiszpanii. Twierdzi, że jego kraj to brama do krajów Afryki Północnej i Ameryki Południowej, w których hiszpańskie spółki działają od kilkudziesięciu lat, a chronią je umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania i o ochronie inwestycji. Hiszpania to 44 mln konsumentów, a licząc z krajami Europy, Afryki Północnej i Ameryki Południowej — miliard potencjalnych odbiorców. Po trzech kwartałach 2015 r. obroty handlowe między Polską a Hiszpanią urosły do 8,4 mld EUR z 6,6 mld EUR w tym samym okresie 2014 r. — podaje GUS. W Polsce działa ponad 700 hiszpańskich spółek.

 

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Malgorzata Grzegorczyk

Polecane