Hivetech stworzył system zdalnego nadzoru

DI, PAP
opublikowano: 05-12-2020, 19:15

Działający przy Parku Naukowo-Technologicznym w Opolu start-up opracował system zdalnego zarządzania procesami technologicznymi. Pomysł pozwalający na ograniczenie kontaktu pracowników, a tym samym zmniejszenie ryzyka zakażeń, jest już wdrażany w przemyśle.

Działający przy Parku Naukowo-Technologicznym w Opolu start-up Hivetech opracował system nadzoru, dzięki któremu do minimum ograniczono konieczność kontaktowania się pracowników. Jak podkreśla prezes firmy Andrzej Guziec, oprócz korzyści natury technicznej i ekonomicznej, system w realny sposób ogranicza możliwość zakażenia wśród pracowników zakładu.

"To kompleksowe i w pełni autorskie rozwiązanie, dzięki któremu operator ma kontrolę nad swoim systemem produkcji w trybie on-line, a jednocześnie nie musi do tego angażować ludzi. Za pomocą sieci internetowej, systemu kamer i czujników połączonych ze zdalną centralą, możliwe jest wyeliminowanie kontaktów pomiędzy pracownikami i ogranicza ilość zaangażowanych osób. Zarządzanie i podejmowanie decyzji o uruchomieniu poszczególnych procesów ma miejsce w centrali, która może być oddalona od obsługiwanej firmy dziesiątki, a nawet setki kilometrów” – wyjaśnia Guziec.

Opracowany przez inżynierów z Opola system jest już wdrażany przy obsłudze gospodarki odpadami w zakładzie należącym do jednego ze światowych koncernów spożywczych.

"W tym przypadku, dzięki odpowiednim czujnikom i kamerom zamieszczonym u klienta, obsługa centrali w każdej chwili może sprawdzić ilość zgromadzonych odpadów i podjąć decyzję o wysłaniu pojazdu do ich odbioru. Dzięki temu nie ma już +pustych+ przebiegów ciężarówek, czy przepełnionych magazynów, a to oszczędność paliwa, czasu i sensowne wykorzystanie powierzchni magazynowych. Jeżeli klient ma jakieś zamówienia, składa je za pośrednictwem tabletu, przy pomocy menu niczym w popularnych punktach z kanapkami. Co więcej, centrala przejmuje na siebie obowiązek wystawiania wymaganych przepisami dokumentów, co pozwala odbierać odpady w dowolnym dniu tygodnia i dowolnej porze, bez konieczności czekania na wykonanie tej pracy przez pracownika administracyjnego w firmie oddającej odpady" – informuje Guziec.

Zdaniem autorów, w przyszłości system może być wykorzystany m.in. w nadzorowaniu przez zdalne centra informatyczne nawet skomplikowanych procesów produkcyjnych w wielu firmach.

"Pandemia pokazała, jak zawodnym elementem jest człowiek. W naszej ocenie, w przyszłości systemy w rodzaju tego, co powstało u nas, będą pozwalały na coraz lepsze zarządzanie potencjałem firm przy jednoczesnym eliminowaniu ryzyka związanego z zachorowaniami personelu, czy też narażania ludzi na niepotrzebne ryzyko wynikające chociażby z uciążliwych warunków pracy na konkretnym stanowisku" - uważa Guziec.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane