Hochland planuje budowę fabryki

Witold Choiński
28-07-1999, 00:00

Hochland planuje budowę fabryki

Niemcy nie pozwolą Francuzom z Bongrain zagarnąć polskiego rynku sera

Hochland Polska chce zbudować w Polsce fabrykę serów pleśniowych za kilkadziesiąt milionów złotych. Firma jest już przygotowana na taki wydatek i na rozpoczęcie ostrej walki o polski rynek serów z francuskim Bongrain.

Hochland Polska, spółka córka niemieckiego koncernu Hochland, po przegranej bitwie z francuskim Bongrain o OSM Turek, największego polskiego producenta serów pleśniowych, zdecydowała się na postawienie własnej fabryki. Dyrekcja Hochlandu twierdzi, że polskiego producenta próbowała przejąć po raz ostatni.

— Nie będziemy już z nikim wchodzić w żadne układy inwestycyjne. Sami zainwestujemy w produkcję. Jesteśmy już do tego przygotowani finansowo — twierdzi Waldemar Sikora, dyrektor finansowy Hochlandu.

Nowe pleśniowe

Za kilkadziesiąt milionów złotych Hochland zbuduje w Polsce nową fabrykę serów pleśniowych. Będzie to prawdopodobnie pierwsza od kilku lat tak poważna inwestycja w branżę mleczarską w Polsce. Zakład produkcyjny stanie w jednym z województw północno-wschodnich, gdyż właśnie tam można najłatwiej zdobyć surowiec wysokiej jakości. Jak twierdzą przedstawiciele Hochlandu, fabryka oprócz serów pleśniowych będzie produkować również inne wyroby, ale jakie — to na razie tajemnica. Witold Tomaszewski, dyrektor Hochland Polska, nie chce też ujawnić ani dokładnych kosztów inwestycji, ani miejscowości, w której fabryka ma powstać. Z naszych informacji wynika jednak, że miejscem budowy nowej fabryki może być byłe województwo olsztyńskie.

Jak Niemiec z Francuzem

Prawdopodobnie w przyszłości rynek serów pleśniowych w Polsce będą chciały podzielić między siebie dwie firmy: francuski Bongrain (połączony u nas obecnie z Turkiem) i właśnie niemiecki Hochland. Początek polskiej rywalizacji europejskich potentatów rozegrał się podczas próby przejęcia kontroli nad OSM Turek. Bongrain wygrał to starcie. Dlatego właśnie Hochland, aby nie stracić zbyt wiele do liderów rynku, musi szybko inwestować w nową fabrykę. Obie firmy rywalizują już ze sobą na rynku francuskim i doświadczenia z tej konkurencji Hochland zamierza wykorzystać w Polsce.

Ciasny rynek

Zdaniem Piotra Garczyńskiego, prezesa OSM Turek, ruch Hochlandu można było przewidzieć, zwłaszcza po wycofaniu się z inwestycji w Turku. Spółdzielnia po połączeniu z Bongrain może mieć nawet 60 proc. rynku serów pleśniowych. Zdaniem prezesa, rynek robi się coraz ciaśniejszy. Oprócz Bongrain osadzony jest już też inny francuzki producent — Celia, która wcześniej również starała się o przejęcie polskiego producenta serów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Witold Choiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Hochland planuje budowę fabryki