Frans Maas Polska — krajowy oddział holenderskiego koncernu przewozowego — uruchomił nowe połączenie drogowe Polska—Francja.
Nowa linia drobnicowa łączy Warszawę i Poznań ze Strasburgiem i Lyonem. Jednocześnie dzięki sieci własnych terminali w Polsce i Francji Frans Maas umożliwia obsługę przesyłek drobnicowych w obu kierunkach na całym obszarze tych państw.
— Najwięcej bezpośrednich połączeń drobnicowych mamy oczywiście pomiędzy Polską a Niemcami. To konsekwencja struktury polskiego handlu zagranicznego. Z tego samego powodu intensywnie rozwijamy nasze połączenie drobnicowe z Francją — mówi Robert Pastryk, dyrektor handlowy Frans Maas Polska.
Od stycznia do sierpnia 2005 r. polski eksport do Francji wyniósł w cenach bieżących 11,28 mld zł. Tym samym Francja zajmuje drugie miejsce wśród największych odbiorców polskiego eksportu (liderem są wspomniane już Niemcy — 52,23 mld zł, a trzecią pozycję zajmują Włochy — 11,08 mld zł).
Francja jest też obecnie czwartym dostawcą towarów do Polski, po Niemczech, Rosji i Włoszech.
— Sieć naszych połączeń rozwija się bardzo intensywnie, szczególnie po maju 2004 r. Z jednej strony uruchamiamy np. nowe linie na Litwę, do Finlandii czy Hiszpanii, ale oczywiście musimy też słuchać rynku i równolegle rozwijać połączenia z naszymi największymi partnerami handlowymi: Niemcami, Włochami czy właśnie Francją, do której trafia ponad 6 proc. polskiego eksportu — dodaje Robert Pastryk.