Hortex zwiększył sprzedaż mrożonek za granicą o 43 proc.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 18-10-2005, 20:13

Sprzedaż mrożonek Horteksu za granicą wzrosła w roku obrotowym 2004/2005 o prawie 43 proc. w porównaniu do roku obrotowego 2003/2004 i wyniosła ponad 51 tys. ton - poinformowała spółka w komunikacie. Łączna wartość eksportu osiągnęła w tym czasie prawie 147 mln zł, w tym wartość eksportu na rynek rosyjski przekroczyła 130 mln zł.

Sprzedaż mrożonek Horteksu za granicą wzrosła w roku obrotowym 2004/2005 o prawie 43 proc. w porównaniu do roku obrotowego 2003/2004 i wyniosła ponad 51 tys. ton - poinformowała spółka w komunikacie. Łączna wartość eksportu osiągnęła w tym czasie prawie 147 mln zł, w tym wartość eksportu na rynek rosyjski przekroczyła 130 mln zł.

Rok obrotowy spółki trwa od czerwca do końca maja.

Hortex sprzedaje na rynki zagraniczne dwie trzecie swoich mrożonek. Najwięcej, bo około 87 proc. eksportowanych mrożonych warzyw i owoców trafia na rynek rosyjski. Spółka eksportuje mrożonki również do Czech, Estonii, Litwy, Łotwy, Rumunii, Słowacji, na Ukrainę, Białoruś oraz do Finlandii, na Słowenię i do Szwecji.

Z badań firmy Vetra Marketing, specjalizującej się w badaniach rosyjskiego rynku produktów spożywczych, na którą powołuje się Hortex, wynika, że w rosyjskim imporcie mrożonych warzyw i owoców (bez frytek) ostatnio najwyższy był udział mrożonek Horteksu. W roku obrotowym kończącym się 31 maja tego roku wyniósł on 47,4 proc.

Udział Horteksu w krajowym rynku mrożonek wynosi około 49 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane