Samochody produkuje u nas kilka zakładów, m.in. Fiat Auto Poland, General Motors Manufacturing Poland i Volkswagen Poznań, ale o sile polskiego sektora motoryzacyjnego decyduje — według analityków BZ WBK — produkcja części samochodowych. Z rankingu „Eksportowe TOP50 2016” przygotowanego przez BZ WBK wynika, że pojazdy i części do nich należą do najbardziej perspektywicznych działów polskiego eksportu. Dobre perspektywy dla tej branży w najbliższych latach wynikają z kilku spraw. Po pierwsze, firmy produkujące części samochodowe sygnalizują wzrost zamówień i rozbudowę mocy produkcyjnych w związku nowymi wersjami aut różnych marek. Po drugie, rentowność produkcji jest duża i zapewnia dobrą zdolność spłaty kredytów inwestycyjnych. Po trzecie, według niedawnego przez „Global Manufacturing Competitiveness Index” firmy Deloitte, do 2020 r. Polska awansuje na trzecią pozycję w Europie (po Niemczech i Wielkiej Brytanii) pod względem konkurencyjności produkcji i utrzyma pierwszą pozycję w Europie Środkowej i Wschodniej.