Idealny Pracodawca Młody chce być ekspertem

DCZ
opublikowano: 2010-02-05 00:00

Firma Universum Polska przeprowadziła kolejne badanie Professional Survey, na którego podstawie sporządziła ranking Idealnych Pracodawców Professional Awards 2009. O opinie na temat pracodawców, a także o ocenę rynku pracy i przyszłe plany zawodowe spytała 8127 osoby.

Studenci i młodzi pracownicy różnią się w postrzeganiu kariery. Dla tych pierwszych najważniejszym celem zawodowym jest zostanie ekspertem w danej dziedzinie (65,7 proc. odpowiedzi w badaniu Universum Student Survey 2009) i zrównoważenie życia osobistego z zawodowym (47,3 proc.). Dla drugich (zarówno młodszych, jak i starszych) najważniejsza okazuje się stabilność zatrudnienia (61,2 proc.).

— Kryzys wyraźnie odbił się na nastrojach. W badaniu z 2008 r. ten cel był najważniejszy tylko dla 48,8 proc. respondentów. Trudna sytuacja finansowa firm wpłynęła też zapewne na atmosferę w pracy — aż 33 proc. ankietowanych rozważa zmianę pracy w ciągu następnych 6 miesięcy, to o 4 punkty procentowe więcej niż w roku ubiegłym — komentuje Anna Macnar, country manager, Universum Polska.

A kto zdobył statuetkę Idealnego Pracodawcy? W kategoriach Biznes i Humanistyka wygrał TVN, w kategorii IT — Google, w kategorii Inżynieria — Skanska, a w kategorii Nauki ścisłe — Nestlé.

— Największą niespodzianką jest Nestlé, która poprawiła swoją pozycję w rankingu aż o siedem miejsc w porównaniu z poprzednim bada-niem, i KGHM, który w kategorii Inżynieria przeskoczył o sześc miejsc i zajął w nej trzecie miejsce — zauważa Katarzyna Dyngosz, Key Account Manager, Universum Polska.