Dom Maklerski IDM SA, który jest oferującym akcje w ofercie publicznej spółki obuwniczej Gino Rossi, wycenił walory spółki na 14 zł. Od poniedziałku trwają zapisy na 3 mln akcji spółki po cenie emisyjnej 12 zł za jeden walor.
W uzasadnieniu do wysokości ustalonej ceny, analitycy IDM napisali, że „Gino Rossi zwiększa osiąganą rentowność poprzez budowę wizerunku marki, zmiany w strukturze zaopatrzenia, rozwój eksportu, efekty skali związane z rozbudową sieci sprzedaży, realizację celów inwestycyjnych”.
Rentowność netto spółki w 2005 roku wyniosła 2,1%, zaś szacunki na ten rok zakładają uzyskanie rentowności na poziomie 5,8%. Rentowność EBITDA w ubiegłym roku wyniosła 8,5%, a na koniec tego roku ma osiągnąć poziom 11,9%.
Jak zaznaczają analitycy, Gino Rossi ma wieloletnie doświadczenie eksportowe oraz przewagę konkurencyjną związaną z trafnym doborem prestiżowych lokalizacji w kraju i za granicą. Dodatkowym atutem jest posiadanie własnego zaplecza projektowego oraz produkcyjnego oraz współpraca z najlepszymi włoskimi i polskimi stylistami.
Oferta publiczna, którą spółka chce sfinalizować jeszcze w tym miesiącu, obejmuje 3 mln akcji nowej emisji serii C i jest podzielona na dwie transze. Dla inwestorów instytucjonalnych spółka przeznaczyła 2,2 mln akcji, zaś transza otwarta obejmuje 800 tys. akcji. Zapisy na akcje będą trwały od 12 do 14 czerwca.
Środki z emisji Gino Rossi zamierza przeznaczyć na inwestycje w rozbudowę sieci sprzedaży, budowę centrum logistyczno-magazynowego, modernizację części maszyn oraz wdrożenie systemu informatycznego.
Po pierwszym kwartale tego roku przychody ze sprzedaży netto wyniosły 29,849 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 4,088 mln zł, a zysk netto sięgnął 2,711 mln zł.
Rentowność netto po pierwszym kwartale tego roku wyniosła 9,1%, a według zapowiedzi prezesa spółki na koniec przyszłego roku powinna zwiększyć się do 12-15%.
Prognoza na 2006 rok zakłada trzykrotny wzrost zysku netto – do 6,47 mln zł oraz 10,89 mln zł zysku z działalności operacyjnej, przy przychodach wysokości 112,33 mln zł. Po trzech miesiącach grupa zrealizowała 26,6% przychodów planowanych na cały 2006 rok i 48% prognozowanego zysku. (ISB)
amo/tom