Igrek w biznesie jak ryba w wodzie

opublikowano: 16-03-2016, 22:00

Przedsiębiorcy z pokolenia Y uzyskują wyższe obroty, zatrudniają dwa razy więcej osób i zakładają więcej firm.

Młodsze pokolenie zdecydowanie lepiej radzi sobie w biznesie niż starsze — wynika z badania „Essence of Enterprise”, przeprowadzonego przez bank HSBC pod koniec ubiegłego roku na próbie 2 834 respondentów z Chin, Hongkongu, Singapuru, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, USA, Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Arabii Saudyjskiej.

— Nowe pokolenie ludzi biznesu zakłada własną działalnośćwcześniej niż starsze generacje, tworzy większe firmy i więcej miejsc pracy — mówi Dariusz Kucharski, członek zarządu w HSBC Bank Polska. Przedsiębiorcy, którzy mają poniżej 35 lat, prowadzą firmy o obrotach o co najmniej 141 proc. wyższych w porównaniu z firmami prowadzonymi przez przedsiębiorców reprezentujących starsze pokolenia. Ponadto mają oni udziały średnio w 5 spółkach, podczas gdy przedsiębiorcy powyżej 35. roku życia — w 3 spółkach. Do tego główne firmy milenialsów zatrudniają ponad dwa razy więcej pracowników niż firmy przedsiębiorców, którzy przekroczyli 35. rok życia (123 osoby w porównaniu z 58 osobami). Badanie pokazuje także, że przedsiębiorcy z pokolenia Y są bardziej otwarci na różne kanały finansowania, podczas kiedy starsze pokolenie polega głównie na finansowaniu działalności z własnych pieniędzy. Ponadto większość biznesowych igreków (79 proc.) jest zaangażowanych w działalność filantropijną. W przypadku połowy z nich wynika to z określonej strategii, a 44 proc. twierdzi, że odzwierciedla ona w większym stopniu wyznawane przez nich społeczne i kulturalne wartości aniżeli korzyści osobiste. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu