Czytasz dzięki

II MIEJSCE: Cyfrowy Polsat znów na podium

  • Michał Błasiński
opublikowano: 12-03-2013, 00:00

To już niemal tradycja, że spółka z portfela Zygmunta Solorza-Żaka zameldowała się w czołówce rankingu GSR.

Cyfrowy Polsat to stabilna, przewidywalna firma dobrze przewidująca trendy rynkowe — zgodnie uważają analitycy. Potwierdzeniem tej tezy jest tegoroczny ranking Giełdowa Spółka Roku, przeprowadzony przez naszą redakcję. W ciągu ostatnich pięciu edycji naszego plebiscytu Cyfrowy Polsat aż czterokrotnie zajmował miejsce na podium. Czym wytłumaczyć taką regularność?

Odporni na spowolnienie

Zewsząd słychać głosy, że sytuacja branży jest nie najlepsza: rynek płatnej telewizji jest bliski nasycenia, a spowolnienie gospodarcze powoduje recesję na rynku reklamy. W takich warunkach głównym celem operatorów jest walka o utrzymanie bazy abonenckiej oraz zwiększanie sprzedaży usług do już zdobytych klientów. Analitycy nie mają wątpliwości: Cyfrowy Polsat to spółka na trudne czasy. Włodzimierz Giller z DM PKO BP zwraca uwagę, że w firmie kierowanej przez Dominika Libickiego dominuje sprzedaż abonamentowa i dlatego wyniki są mniej narażone na wahania cykliczne.

Podobnego zdania jest Konrad Księżopolski z BM BESI. Analityk podkreśla, że Cyfrowy Polsat — w porównaniu z konkurencją — jest mniej wrażliwy na negatywne zmiany koniunkturalne, więc przez kryzys przechodzi suchą nogą. Zdaniem eksperta, spółka może zwiększyć sprzedaż usług do dotychczasowych klientów.

Również Dariusz Górski z DM BZ WBK uważa, że spółka doskonale radzi sobie dobrze w trudnych warunkach, i to jest tajemnica jej wysokich miejsc w rankingu.

— Cyfrowy Polsat poprawia marże przy niezbyt sprzyjającym rynku telewizyjnym, zwiększa udziały w oglądalności oraz rozszerza portfolio kanałów tematycznych w ofercie — wylicza Dariusz Górski. Specjalista zwraca uwagę, że z jednej strony spółka szuka możliwości wzrostu, a z drugiej pilnuje kosztów.

Jakość popłaca

W naszym rankingu zwraca uwagę bardzo dobra ocena Cyfrowego Polsatu w kategorii kompetencji zarządu oraz jakości relacji z inwestorami — obie wymienione cechy zasługują na szczególne wyróżnienie.

Ciepłe słowa o jakości kierowania spółką płyną także z ust Dominika Niszcza, specjalisty Raiffeisen Banku. — Zarząd nie ma potknięć i dobrze dba o interesy akcjonariuszy. Dosyć dobrze oceniam poziom relacji inwestorskich, spółka jest w miarę otwarta dla inwestorów i analityków, co ułatwia nam pracę. Zarząd dobrze przewiduje trendy w branży, co także jest sporym atutem — mówi Dominik Niszcz.

Stabilny biznes, zdrowe fundamenty w połączeniu ze skutecznym i transparentnym zarządem znajdują odbicie w notowaniach akcji. Stopa zwrotu liczona od początku roku wynosi już prawie 20 proc. Spółka debiutowała na GPW w maju 2008 r. przy cenie emisyjnej 12,5 zł. Od tego czasu papiery zdrożały łącznie o jedną trzecią.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michał Błasiński, Magdalena Wierzchowska

Polecane