II MIEJSCE: Cyfrowy Polsat znów na podium

  • Michał Błasiński
opublikowano: 12-03-2013, 00:00

To już niemal tradycja, że spółka z portfela Zygmunta Solorza-Żaka zameldowała się w czołówce rankingu GSR.

Cyfrowy Polsat to stabilna, przewidywalna firma dobrze przewidująca trendy rynkowe — zgodnie uważają analitycy. Potwierdzeniem tej tezy jest tegoroczny ranking Giełdowa Spółka Roku, przeprowadzony przez naszą redakcję. W ciągu ostatnich pięciu edycji naszego plebiscytu Cyfrowy Polsat aż czterokrotnie zajmował miejsce na podium. Czym wytłumaczyć taką regularność?

Odporni na spowolnienie

Zewsząd słychać głosy, że sytuacja branży jest nie najlepsza: rynek płatnej telewizji jest bliski nasycenia, a spowolnienie gospodarcze powoduje recesję na rynku reklamy. W takich warunkach głównym celem operatorów jest walka o utrzymanie bazy abonenckiej oraz zwiększanie sprzedaży usług do już zdobytych klientów. Analitycy nie mają wątpliwości: Cyfrowy Polsat to spółka na trudne czasy. Włodzimierz Giller z DM PKO BP zwraca uwagę, że w firmie kierowanej przez Dominika Libickiego dominuje sprzedaż abonamentowa i dlatego wyniki są mniej narażone na wahania cykliczne.

Podobnego zdania jest Konrad Księżopolski z BM BESI. Analityk podkreśla, że Cyfrowy Polsat — w porównaniu z konkurencją — jest mniej wrażliwy na negatywne zmiany koniunkturalne, więc przez kryzys przechodzi suchą nogą. Zdaniem eksperta, spółka może zwiększyć sprzedaż usług do dotychczasowych klientów.

Również Dariusz Górski z DM BZ WBK uważa, że spółka doskonale radzi sobie dobrze w trudnych warunkach, i to jest tajemnica jej wysokich miejsc w rankingu.

— Cyfrowy Polsat poprawia marże przy niezbyt sprzyjającym rynku telewizyjnym, zwiększa udziały w oglądalności oraz rozszerza portfolio kanałów tematycznych w ofercie — wylicza Dariusz Górski. Specjalista zwraca uwagę, że z jednej strony spółka szuka możliwości wzrostu, a z drugiej pilnuje kosztów.

Jakość popłaca

W naszym rankingu zwraca uwagę bardzo dobra ocena Cyfrowego Polsatu w kategorii kompetencji zarządu oraz jakości relacji z inwestorami — obie wymienione cechy zasługują na szczególne wyróżnienie.

Ciepłe słowa o jakości kierowania spółką płyną także z ust Dominika Niszcza, specjalisty Raiffeisen Banku. — Zarząd nie ma potknięć i dobrze dba o interesy akcjonariuszy. Dosyć dobrze oceniam poziom relacji inwestorskich, spółka jest w miarę otwarta dla inwestorów i analityków, co ułatwia nam pracę. Zarząd dobrze przewiduje trendy w branży, co także jest sporym atutem — mówi Dominik Niszcz.

Stabilny biznes, zdrowe fundamenty w połączeniu ze skutecznym i transparentnym zarządem znajdują odbicie w notowaniach akcji. Stopa zwrotu liczona od początku roku wynosi już prawie 20 proc. Spółka debiutowała na GPW w maju 2008 r. przy cenie emisyjnej 12,5 zł. Od tego czasu papiery zdrożały łącznie o jedną trzecią.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michał Błasiński, Magdalena Wierzchowska

Polecane