Im bliżej z domu do pracy, tym lepiej

opublikowano: 07-02-2019, 22:00

Dobra lokalizacja biura zwiększa szanse firmy w rywalizacji o najlepszych pracowników. Ponadto pozytywnie wpływa na efekty pracy.

Pracodawcy coraz częściej traktują lokalizację biura jako długookresową inwestycję w tzw. employer branding (EB), czyli budowanie marki pracodawcy. Kluczowe okazują się bliskość punktów handlowych, sportowych, gastronomicznych i zieleni, która sprawia, że okolica staje się bardziej przyjazna. Jednak najbardziej istotny okazał się komfortowy dojazd — wynika z najnowszego badania „Po pierwsze człowiek! Czyli jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy”, zrealizowanego przez CBRE.

— Coraz wyższe wynagrodzenia, unikalne benefity, duża elastyczność — pracodawcy prześcigają się w ofertach, aby zrekrutować i zatrzymać wartościowych kandydatów. Coraz częściej inwestują też w dobrą lokalizację miejsca pracy. To bardzo dobry krok — atmosfera w miejscu zatrudnienia i czas dojazdu do biura to elementy, które pracownicy wymieniają najczęściej jako decydujące przy wyborze przez nich oferty pracy — mówi Igor Czmyr, szef działu strategii środowiska pracy w CBRE.

Jak wynika z analiz, w dużych miastach, takich jak Warszawa, komfortowy czas dojazdu wynosido 30 min, a optymalny do 45 min. Jednak w skali tygodnia oznacza to aż od pięciu do siedmiu godzin poświęcanych przez zatrudnionych na podróżowanie między domem a pracą. Warto zauważyć, że im mniej czasu pracownik spędzi w komunikacji miejskiej czy w porannych korkach, tym będzie bardziej wypoczęty i produktywny. Z tego względu najbardziej cenionym przez pracowników środkiem transportu okazał się ten szynowy — oznacza mniejsze ryzyko straty czasu w korkach. Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione aspekty — nic dziwnego, że największą popularnością wśród pracowników cieszą się biura, które znajdują się w centrum miast.

Sprawdź program konferencji Recruitment Days 2019 (19-20 marca 2019, Warszawa) >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy