Incuvo, specjalizujące się w produkcji gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), zapowiedziało, że najważniejszy tytuł spółki - „Green Hell VR”, będzie miał premierę jednocześnie na platformę Oculus Quest i PCVR. Premiera odbędzie się w pierwszym kwartale 2022 r. Wspólna data premiery na obu platformach ma przełożyć się na optymalizację kosztów oraz zwiększenie efektywności działań marketingowych tytułu. Spółka zapewnia, że produkcja VR-owej wersji sprzedażowego hitu notowanego na GPW Creepy Jar przebiega zgodnie z planem i jest na ukończeniu.
- Postanowiliśmy jeszcze bardziej skoncentrować się na przetestowaniu oraz dopracowaniu samej mechaniki, aby immersja i środowisko gry były wyjątkowe – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes Incuvo.
Gra czerpie z PC-towej wersji „Green Hell”, która od premiery sprzedała się w liczbie ponad 2 mln kopii. Wpływami z „Green Hell VR” od pierwszej sprzedanej sztuki Incuvo ma się dzielić po połowie z twórcą tej gry – giełdowym Creepy Jar.
Budżet produkcyjny gry wyniesie ponad 2 mln zł. 10-15 proc. tej kwoty ma trafić na promocję i marketing. Cena gry szacowana jest na około 25 USD. Incuvo planuje skorzystać z usług firmy PR, która pomoże wypromować tytuł na kluczowych rynkach. Katowickie studio obecnie pracuje nad trybem kooperacji, które ma być w „Green Hell VR” dodane już premierze, najprawdopodobniej jako aktualizacja.
- Widzimy duże zainteresowanie naszą grą. Nie ma obecnie porównywalnego tytułu na Oculus Quest – mówi prezes Incuvo.
Oculus ma wspierać marketingowo premierę gry.

Według danych Counterpoint z gogli Oculus na koniec ubiegłego roku korzystała ponad połowa graczy VR. Na drugim miejscy były urządzenia Sony, z których korzystało 12 proc. graczy.
Rynek VR dynamicznie rośnie w ostatnich latach. W 2016 r. liczba urządzeń do wirtualnej rzeczywistości szacowana była na 1 mln szt. Przed rokiem szacunki mówiły o kilkunastu milionach sztuk i zakładały podwojenie tej liczby w 2021 r. Grand View Research szacuje, że wartość rynku VR w 2020 r. wyniosła 15,8 mld USD. Prognozuje, że do 2028 r. średnioroczny wzrost tego rynku wyniesie 18 proc.
„Green Hell VR” to pierwsza własna produkcja Incuvo. Wcześniej na zlecenie Bloobera przenosiło na VR gry „Layers of fear” i „Blair Witch Project”. Pod koniec roku Incuvo planuje rozpocząć prace nad nowym projektem na bazie istniejącego IP, który ma mieć premierę w 2023 r.. W 2024 r. studio chce wypuścić na rynek własną grę.
W 2023 r.zależne do Incuvo studio Spectral Games, planuje premierę gry VR na bazie „Medieval Dynasty” polskiego studia Render Cube. Wcześniej, bo na początku 2022 r., Spectral Games chce wejść na NewConnect.