Indesit ma pomysł na 2014 r.

Małgorzata GrzegorczykMałgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 2013-12-11 17:25

Włoski producent AGD w przyszłorocznej kampanii uderzy w patriotyczne akcenty. Bo to się opłaca.

Polacy uważają, że wyprodukowany w kraju sprzęt AGD jest dobrej jakości, wynika z badania Katedry Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji Uniwersytetu Łódzkiego przeprowadzonego na zlecenie Indesitu. W pięciostopniowej skali najwyższe oceny 4 i 5 przyznało Polsce 71 proc. respondentów. Lepsze były tylko Niemcy (92 proc.) i Szwecja (78 proc.).

- Dlatego w przyszłym roku w naszej kampanii promocyjnej oprzemy się na haśle: Indesit, numer 1 w Europie w sprzęcie AGD wyprodukowanym w Polsce – zapowiada Lorenzo Fiorani, dyrektor generalny Indesit Company Polska.

Spółka w ostatnich trzech latach zwiększyła o 2 proc. udziały rynkowe do 9,3 proc. W Polsce ma jednak dopiero szóstą pozycję (w tym na rynku pralek – drugą z 15,2 proc. rynku, a lodówek – piątą z 11,9 proc.). W przyszłym roku zamierza zwiększyć o 2 proc. wielkość sprzedaży w Polsce.

W tym roku sprzedaż w Polsce wyniesie 4,6 mln sztuk, co oznacza, że przez ostatnie trzy lata wzrost wyniósł 9,5 proc. W Niemczech jest to 15,4 mln sztuk (wzrost o 2,7 proc.), we Włoszech 7,7 mln sztuk (spadek o 17 proc.), w Hiszpanii  4,7 mln sztuk (spadek o 28 proc.), 12 mln we Francji (bez zmian) i 11,6 mln sztuk w Wielkiej Brytanii (wzrost o 4,5 proc.). Największe wzrosty spółka zanotowała w Rosji (o 41,3 proc. do 14,7 mln sztuk) i Turcji (o 34 proc. do 8,6 mln sztuk). Jednak w obu krajach przychodom spółki zaszkodziła silna dewaluacja walut.

Na co zwracamy uwagę przy zakupie AGD

Cena    91 proc.

Jakość  88 proc.

Marka 48 proc.

Design 37 proc.

Czy ważny jest kraj pochodzenia?

Tak      52 proc.

Nie      35 proc.

Produkty AGD z tego kraju gwarantują jakość

Niemcy           92 proc.

Szwecja           78 proc.

Polska    71 proc.

Włochy          37 proc.

Korea  43 proc.

Turcja  21 proc.

Chiny   6 proc.

Źródło: Katedra Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji Uniwersytet Łódzki

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg
None
None