Polacy uważają, że wyprodukowany w kraju sprzęt AGD jest dobrej jakości, wynika z badania Katedry Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji Uniwersytetu Łódzkiego przeprowadzonego na zlecenie Indesitu. W pięciostopniowej skali najwyższe oceny 4 i 5 przyznało Polsce 71 proc. respondentów. Lepsze były tylko Niemcy (92 proc.) i Szwecja (78 proc.).
- Dlatego w przyszłym roku w naszej kampanii promocyjnej oprzemy się na haśle: Indesit, numer 1 w Europie w sprzęcie AGD wyprodukowanym w Polsce – zapowiada Lorenzo Fiorani, dyrektor generalny Indesit Company Polska.
Spółka w ostatnich trzech latach zwiększyła o 2 proc. udziały rynkowe do 9,3 proc. W Polsce ma jednak dopiero szóstą pozycję (w tym na rynku pralek – drugą z 15,2 proc. rynku, a lodówek – piątą z 11,9 proc.). W przyszłym roku zamierza zwiększyć o 2 proc. wielkość sprzedaży w Polsce.
W tym roku sprzedaż w Polsce wyniesie 4,6 mln sztuk, co oznacza, że przez ostatnie trzy lata wzrost wyniósł 9,5 proc. W Niemczech jest to 15,4 mln sztuk (wzrost o 2,7 proc.), we Włoszech 7,7 mln sztuk (spadek o 17 proc.), w Hiszpanii 4,7 mln sztuk (spadek o 28 proc.), 12 mln we Francji (bez zmian) i 11,6 mln sztuk w Wielkiej Brytanii (wzrost o 4,5 proc.). Największe wzrosty spółka zanotowała w Rosji (o 41,3 proc. do 14,7 mln sztuk) i Turcji (o 34 proc. do 8,6 mln sztuk). Jednak w obu krajach przychodom spółki zaszkodziła silna dewaluacja walut.
Na co zwracamy uwagę przy zakupie AGD
Cena 91 proc.
Jakość 88 proc.
Marka 48 proc.
Design 37 proc.
Czy ważny jest kraj pochodzenia?
Tak 52 proc.
Nie 35 proc.
Produkty AGD z tego kraju gwarantują jakość
Niemcy 92 proc.
Szwecja 78 proc.
Polska 71 proc.
Włochy 37 proc.
Korea 43 proc.
Turcja 21 proc.
Chiny 6 proc.
Źródło: Katedra Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji Uniwersytet Łódzki
