Inditex chce podbić chiński internet

Inditex, właściciel marki Zara, który jest największym na świecie detalistą odzieżowym planuje dołączyć do szybko rozwijającego się rynku internetowego Tmall w Chinach w celu dalszego wzmocnienia swojej pozycji w tym kraju, informuje Reuters.

Państwo Środka jest drugim po Hiszpanii największym rynkiem Inditexu pod względem liczby posiadanych sklepów.

Tmall prowadzony jest przez chińskiego giganta e-commerce, koncern Alibaba Group. W ubiegłym roku odnotowano na nim transakcje o wartości ponad 1,5 bln juanów (ok. 730 mld zł). Działa na nim ponad 231 mln aktywnych. Więcej niż Amazon i eBay łącznie. Ostatnio do Tmall dołączyły dwie inne zachodnie marki Burberry i Asos.

W ciągu ostatniej dekady hiszpański potentat realizował dynamiczny wzrost w Chinach. Na koniec stycznia 2014 r. posiadał za Wielkim Murem 457 sklepów, które według szacunków analityków, generowały około 5 proc. całości przychodów spółki.
W 2012 r. hiszpańska grupa uruchomiła w Chinach własny sklep internetowy by dotrzeć do klientów z mniejszych miast.

Zwykle Inditex woli prowadzić swoje własne strony internetowe, w celu kontroli wizerunku, choć od czasu do czasu sprzedaje produkty za pośrednictwem innych platform, takich jak np. ASOS dla  marki Pull & Bear w Wielkiej Brytanii.

Największy globalny rywal Inditexu, szwedzki koncern H&M miał na koniec listopada 2013 r. 205 placówek i przymierza się do uruchomienia usługi online w tym roku.

Inditex jest już obecny w segmencie e-commerce na 25 rynkach, a we wrześniu ma dodać dwa kolejne Koreę Południową i Meksyk. W okresie od 1 stycznia do 8 czerwca firma odnotowała 11-proc. wzrost przychodów w lokalnych walutach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Inditex chce podbić chiński internet