Inditex zwiększył o 77 proc. sprzedaż online

  • Paweł Makosz
opublikowano: 10-03-2021, 12:24

Firma Inditex prognozuje dalszy wzrost sprzedaży internetowej. W 2020 roku stanowiła ona jedną trzecią całkowitych przychodów właściciela Zary.

Przychody Inditexu ze sprzedaży przez internet wzrosły o 77 proc. do 6,6 mld EUR w ciągu ostatnich 14 miesięcy. Stało się to w czasie gdy co czwarty sklep firmy był tymczasowo zamknięty z powodu pandemii koronawirusa.

Hiszpański producent odzieży odnosi sukcesy, ponieważ jego model biznesowy jest lepiej zintegrowany niż u konkurentów z branży.

– Kiedy sklepy były zamknięte skupiliśmy się na jak najlepszej ofercie zakupów internetowych. Jeszcze pięć lat temu nie byłoby to możliwe na taką skalę - powiedział dyrektor generalny Inditex, Pablo Isla.

Inditex, Zara
Inditex, Zara
Paul Hanna

Po ponad roku od wybuchu pandemii internet nadal ma kluczowe znaczenie dla sprzedawców odzieży. Zysk operacyjny właściciela Zary za czwarty kwartał przekroczył szacunki analityków o około 30 proc.

Inditex osiągnął również dwa lata wcześniej niż planowano cel jakim było uzyskania 25 proc. przychodów z handlu elektronicznego. Pomogła w tym pandemia przez którą klienci zmienili swoje zwyczaje zakupowe.

W latach 2020-2022 firma zainwestuje 1 mld EUR, aby móc cały czas rozwijać cyfrowy biznes.

Akcje hiszpańskiej firmy po godzinie 12:00 taniały o 0,89 proc. do 28,80 EUR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane