Inflacji nie widać w marketach

Podstawowe produkty w największych sieciach są średnio nieco tańsze niż w ostatnim miesiącu przed pandemią. To efekt rywalizacji cenowej.

Ceny w Polsce rosną — wyraźnie to widać w danych GUS, zgodnie z którymi w lutym inflacja konsumencka w ujęciu rocznym wyniosła 4,7 proc., a ceny żywności były o 8,1 proc. wyższe niż rok wcześniej. Tak wygląda sytuacja ogólna, ale prywatne odczucia przy zakupach mogą być inne. W największych sieciach handlowych w ostatnim miesiącu ceny 40 podstawowych produktów, które sprawdza firma ASM SFA (patrz ramka) były... średnio niższe niż rok wcześniej, a u cenowego lidera zestawienia spadły aż o ponad 10 proc.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Premium Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ