Inkubatory mijają się z celem

MAG
opublikowano: 28-04-2009, 00:00

W Polsce działa kilkadziesiąt akademickich inkubatorów przedsiębiorczości (AIP), ale studenci jeszcze długo nie będą mogli liczyć na wsparcie przy zakładaniu firm — wynika z raportu Public Profits.

— Są one raczej akademickimi centrami promocji przedsiębiorczości — uważa Rafał Drozdowski z Public Profits.

Wiele inkubatorów jest wehikułami do zdobywania unijnych pieniędzy, głównie na szkolenia. Sporo beneficjentów traktuje "epizod" w AIP jako punkt do CV, kolekcjonowanie doświadczeń, a nie rozpoczęcie biznesu. Często projekty służą zdobywaniu stopni naukowych, a nie znajdowaniu rozwiązań dla biznesu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu