Innova kupuje etykiety od Abrisu

opublikowano: 23-04-2019, 22:00

Innova Capital kontynuuje poligraficzne zakupy. Po przejęciu Drukarni Embe Press odkupiła od Abrisu spółkę CheMeS.

Fundusze private equity widzą pieniądze w etykietach. Innova Capital, znana m.in. z inwestycji w Wirtualną Polskę, podpisała wiążącą umowę zakupu spółki CheMeS, która zajmuje się produkcją etykiet samoprzylepnych i termokurczliwych. Sprzedającym jest fundusz Abris, który zainwestował w spółkę pod koniec 2015 r. Wartości transakcji nie ujawniono.

Fundusz Innova, w którym dyrektorem zarządzającym jest Michał
Wojdyła, odkupił od Abrisu producenta etykiet i ma w portfelu już dwie spółki z
branży. Zapewnia, że mają one komplementarną ofertę, i planuje konsolidację
branży.
Zobacz więcej

Z RĄK DO RĄK:

Fundusz Innova, w którym dyrektorem zarządzającym jest Michał Wojdyła, odkupił od Abrisu producenta etykiet i ma w portfelu już dwie spółki z branży. Zapewnia, że mają one komplementarną ofertę, i planuje konsolidację branży. Fot. ARC

Zgodnie z ostatnimi danymi z KRS CheMeS miał w 2017 r. 77,6 mln zł przychodów i 8,4 mln zł zysku operacyjnego. Pod skrzydłami Abrisu stworzona w 1993 r. i wciąż kierowana przez rodzinę Szperlińskich spółka zainwestowała w powiększenie bazy produkcyjnej, weszła też m.in. w produkcję tub laminowanych. Zakup CheMeSu to już druga w ostatnim czasie transakcja Innovy w branży opakowań. Pod koniec marca fundusz kupił 80 proc. udziałów Drukarni Embe Press, specjalizującej się w produkcji opakowań i etykiet dla branży napojowo-spożywczej.

Sławomir Bezdek i Marian Mamczarz, twórcy spółki, zachowali 20-procentowy pakiet udziałów. Innova deklarowała wtedy, że jest zainteresowana konsolidacją rynku opakowań giętkich — w tym etykiet — w Polsce i Europie Środkowej.

— Embe Press i CheMeS to czołowi gracze w sektorze etykiet w Polsce, o komplementarnej ofercie produktowej oraz różnorodnych grupach klientów, co stanowi o wysokiej atrakcyjności obu tych inwestycji z perspektywy funduszu — mówi Michał Wojdyła, dyrektor zarządzający w Innovie.

Innova ma przedstawić szczegółowe plany konsolidacji rynku poligraficznego po uzyskaniu zgody na transakcje od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tymczasem dla Abrisu sprzedaż CheMeSu nie oznacza wycofania się z branży opakowań. Fundusz jest jeszcze właścicielem dużej grupy Dot2Dot, którą stworzył dzięki przejęciu w 2015 r. poznańskiego producenta opakowań tekturowych Graf-Poz, a potem powiększył dzięki zakupie gdańskiej spółki Druk Markuszewski i Drukpolu spod Warszawy. W ubiegłorocznym raporcie „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem”, przygotowanym przez KPMG i Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga, sprzedaż całego polskiego sektora poligraficznego, zatrudniającego ponad 50 tys. osób, szacowano na 16,1 mld zł. Jedną czwartą wyniku zapewniają rynki eksportowe (zwłaszcza Niemcy), a wielkość branży rośnie o ponad 4 proc. rocznie. Opakowaniami i etykietami interesowały się też inne fundusze.

W 2010 r. Highlander Partners zainwestował w spółkę Akomex ze Starogardu Gdańskiego, którą następnie powiększył dzięki przejęciu DrukPaku, notowanego na rynku NewConnect. Na początku tego roku pisaliśmy też w „PB” o transakcji Biura Inwestycji Kapitałowych Banku BNP Paribas, które kupiło mniejszościowy pakiet w produkującej opakowania firmie Dafo Plastics z Nowego Targu.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu