Innowacje ze wsparciem speców od IT

opublikowano: 26-10-2017, 16:29

Działy IT w firmach zaczynają odgrywać coraz ważniejszą rolę, nadal brakuje jednak ścisłej współpracy ze sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta.

Zespoły informatyczne w firmach przechodzą obecnie transformację - przestają być już wyłącznie odpowiedzialne za samą infrastrukturę, stając się ważnym ogniwem technologicznego rozwoju biznesu. Nie następuje to jednak w tempie błyskawicznym. W ciągu najbliższych 12-18 miesięcy już 71 proc. działów IT chce spełniać taką właśnie funkcję - wynika z analiz przebadanych przez Salesforce w ramach raportu „Second Annual State of IT Transformative insights and growing trends from over 2,200 global IT Trailblazers". 

Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Dodatkowo 61 proc. dyrektorów ds. IT zapowiada, że priorytetem w najbliższym czasie będzie wdrożenie technologii, która pozwoli na zwiększenie wiedzy firm o klientach. Dotychczas, jak wynika z deklaracji ankietowanych, tylko 29 proc. przedsiębiorstw zintegrowało min. 75 proc. posiadanych w tym zakresie danych. 

Analiza wskazuje także, że współpraca między IT a biznesem nie jest jeszcze doskonała. “Prawie połowa życzeń kierowanych przez biznes do IT pozostaje niezrealizowana. Jest to potencjał, który firmy powinny wykorzystać do budowania swojej przewagi w przyszłości”, czytamy w komunikacie.

Zespoły IT nadal poświęcają 54 proc. czasu na pracę związaną z utrzymaniem infrastruktury, choć 65 proc. ankietowanych dostrzega już potrzebę zaangażowania pracowników w bardziej kluczowe, innowacyjne projekt, które mogą zwiększyć konkurencyjność biznesu. 81 proc. firm dąży w związku z tym do automatyzowania rutynowych procesów informatycznych. 

W najbliższych latach na znaczeniu będą zyskiwać m.in. chmura obliczeniowa, sztuczna inteligencja i technologie mobilne. Jednak ich szybki rozwój hamują luki kompetencyjne zespołów IT oraz deficyt programistów na rynku pracy.

Analiza ujawnia również różnice między podejściem firm do strategii cyfrowej na świecie i w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce. Na świecie odpowiedzialność za nią biorą na siebie zarządy spółek, u nas działy IT. W krajach Europy Środkowo-Wschodniej stanowisko szefa ds. cyfryzacji (CDO) utworzyła jedna na pięć organizacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Innowacje ze wsparciem speców od IT