Jeśli buduje się markę we Francji, wypada wskoczyć na rower. Od dwóch lat InPost, kierowany przez Rafała Brzoskę i notowany na giełdzie w Amsterdamie, jest właścicielem francuskiej grupy logistycznej Mondial Relay. Ma w tym kraju 12 tys. punktów odbioru osobistego, zlokalizowanych głównie w sklepach, a także prawie 4 tys. paczkomatów. Teraz będzie promował się na francuskim rynku jako oficjalny partner Tour de France, najważniejszego wyścigu kolarskiego na świecie.
– Dla grupy InPost Francja jest jednym z najważniejszych rynków – obok Polski, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch. Jesteśmy dumni, że możemy zostać partnerem Tour de France – najważniejszego wyścigu kolarskiego, a zarazem największego corocznego wydarzenia sportowego na świecie. Partnerstwo to przyczyni się do poszerzenia i pogłębienia świadomości wśród francuskich konsumentów i sprzedawców internetowych na temat naszego najlepszego w swojej klasie rozwiązania w zakresie dostaw e-commerce – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPostu, cytowany w komunikacie spółki.
InPost podaje, że jako oficjalny partner wyścigu będzie "miał zaszczyt dzierżyć oficjalną flagę wyścigu i wręczać ją przed każdym etapem Christianowi Prudhomme, dyrektorowi Tour de France oraz przedstawicielom miast etapowych". Nie podaje natomiast, ile za ten zaszczyt zapłacił.
Operator paczkomatów jest bardzo aktywny jako sponsor sportu i już wcześniej angażował się w kolarstwo. Latem tego roku ogłosił, że będzie sponsorem strategicznym polskiego kolarstwa i wesprze finansową reprezentację Polski m.in. podczas Tour de Pologne i mistrzostw świata. Firma jest też sponsorem m.in. piłkarskiej reprezentacji Polski.