inPZU — rewolucja w inwestycjach

Materiał partnera
opublikowano: 02-10-2018, 22:00

Nowe technologie, oszczędności i inwestycje, to z tych trzech składników powstał najnowszy produkt narodowego ubezpieczyciela: od początku października można korzystać z prowadzonej przez TFI PZU internetowej innowacyjnej platformy inwestycyjnej.

Platforma to przełom na naszym rynku inwestycyjnym. Dzięki ekspertom Grupy PZU do Polski trafiły wreszcie rozwiązania znane na świecie od wielu lat, czyli fundusze pasywne, które są jednymi z najbardziej cenionych i popularnych rozwiązań inwestycyjnych. To produkt dla inwestorów zaczynających swoją przygodę z funduszami inwestycyjnymi, jak i dla tych, którzy szukają uzupełnienia bardziej agresywnych inwestycji, zwłaszcza, że platforma inPZU jest bardzo prosta w obsłudze.

— Dzięki niej można szybko i łatwo kupić produkty inwestycyjne. Nasz produkt ma przyciągnąć Kowalskiego, dla którego inwestycje oznaczały dotychczas ciąg pracochłonnych i dość stresujących zdarzeń, związanych m.in. z zakładaniem rachunku maklerskiego i jego prowadzeniem, gdzie każde zlecenie wymaga podjęcia wysiłku. Teraz te problemy znikają — mówi Paweł Surówka, prezes PZU SA.

InPZU to internetowy portal, będący prostym i intuicyjnym narzędziem do pomnażania oszczędności oraz inwestowania w różne klasy aktywów bez konieczności zakładania rachunku maklerskiego. Dodatkowym plusem jest jego dostępność dla klientów przez 24 godziny na dobę, na dowolnym urządzeniu mobilnym.

— Dużą zachętą dla klientów jest niska opłata za zarządzanie. To też była bariera psychologiczna, inwestowanie w fundusze kojarzyło się ze stosunkowo wysokimi opłatami. Tymczasem w ramach platformy inPZU będziemy pobierać z tego tytułu najniższe opłaty na rynku. Na platformie każdy fundusz ma stałą niską opłatę za zarządzanie: 0,5 proc., a takie operacje, jak nabycie, umorzenie, zmiana, czy prowadzenie rejestru są bezpłatne. Wierzę, że dzięki temu inwestowanie i oszczędzanie stanie się w Polsce dużo bardziej powszechne, bo na takie rozwiązania będzie stać wielu Polaków — dodaje Paweł Surówka.

Strategia #nowePZU kładzie duży nacisk na innowacyjność w dotarciu do klienta z całą paletą produktów. Jednym ze sposobów jest kanał online. Pomysł platformy internetowej inPZU oferującej proste, przystępne i zarazem nowoczesne rozwiązania inwestycyjne. Strategia #nowePZU stawia klienta i jego współczesne potrzeby w centrum zainteresowania i to wspólnie z PZU ma on przejść cyfrową rewolucję.

— Chcemy odróżnić się od klasycznego modelu relacji klientów z ubezpieczycielem, w którym jedyny kontakt z firmą po zakupie polisy mają oni dopiero po zaistnieniu szkody. Chcemy zrobić znacznie więcej i efektywnie pomagać w rozwiązywaniu ich problemów w wielu dziedzinach i na każdym etapie życia. W sercu tej zmiany jest nowe podejście PZU do budowania relacji z klientem — mówił prezes Paweł Surówka, podczas prezentacji aktualizacji strategii w styczniu 2017 r.

Ambicją kierownictwa PZU jest zmiana modelu działania całej Grupy w taki sposób, aby uczynić z niej jedną z najbardziej innowacyjnych instytucji w branży finansowej w Europie. Nowy model działania łączy wszystkie aktywności Grupy PZU i integruje je wokół klienta: ubezpieczenia na życie, majątkowe, zdrowotne, inwestycje, emerytury, ochronę zdrowia, bankowość i usługi assistance. Grupa definiuje się jako firma pomagająca klientom w dbaniu o ich przyszłość. Istotną składową tej koncepcji i ważnym czynnikiem decydującym o sukcesie jest przekonanie Polaków do odkładania na przyszłość coraz większych kwot.

Wedle danych CBOS, prawie dwie trzecie Polaków nie ma nic odłożonego na „czarną godzinę”, a ponad połowa zarabiającychprzeznacza swoje wypłaty na bieżącą konsumpcję, w tym spłatę zobowiązań. A jeśli decydujemy się na oszczędzanie, to przede wszystkim jest to depozyt albo lokata. Perspektywa inwestowania jako forma oszczędzania na daleką przyszłość nie jest, jak na razie, w Polsce popularna, nawet w najmniej agresywnej wersji, np. w formie funduszy emerytalnych. Działając w takich okolicznościach kierownictwo PZU, największej instytucji finansowej w regionie, chce uwolnić potencjał tkwiący w funduszach pasywnych. Platforma inPZU jest symbolem tego nowego otwarcia: intuicyjnie obsługiwany portal, w którym za pomocą kliknięć klient porusza się po swoim wirtualnym portfelu, z niską kwotą wejścia — 100 zł i ma możliwość samodzielnego podejmowania decyzji i realizowania ich od razu, bez pośredników. InPZU to nie tylko nowoczesny produkt, ale także zdjęcie z inwestowania w fundusze nimbu niedostępności i trudności.

— Inwestowanie za pomocą inPZU jest bardzo korzystne. Koszty są transparentne, nieskomplikowane i atrakcyjne. Na platformie każdy fundusz ma stałą niską opłatę: 0,5 proc. W sprzedaży online funduszy inwestycyjnych standardem w Polsce jest brak opłat manipulacyjnych, ale klienci dotychczas płacili wysokie kwoty za zarządzanie. Im większy poziom ryzyka funduszy, tym wyższa opłata. Na inPZU, decydując się nawet na strategie akcyjne, zapłacimy tylko 0,5 proc. rocznie od zgromadzonej sumy, co jest wartością niespotykaną dotychczas na polskim rynku — mówi Paweł Surówka.

Na inPZU klienci mogą porównywać fundusze, definiować cele inwestycyjne i je personalizować. W ciągu kilku minut platforma pozwala wyszukać fundusze oraz oparte o nie gotowe portfele modelowe, a także opłacić zlecenie online.

— Podsumowując, inPZU to brak opłat za nabycie, odkupienie czy inne zlecenia, a opłata za zarządzanie jest kilkakrotnie niższa niż w podobnych rozwiązaniach inwestycyjnych. Klienci mogą też w każdej chwili wycofać zgromadzone środki — mówi Marcin Adamczyk, prezes TFI PZU.

Do wyboru klienci, korzystający z inPZU, mają 6 funduszy i 2 ścieżki inwestycyjne.

 

Jak zacząć inwestycje

Na inPZU stworzono dwie ścieżki sprzedażowe: ścieżkę dla początkujących inwestorów, którzy dopiero zaczynają inwestować oraz tzw. ścieżkę ekspercką. Klienci początkujący mogą skorzystać z „pomocnika inwestycyjnego” i wyszukać produkty odpowiadające określonym parametrom. Zależnie od preferencji do wyboru mają od 1 do 6 portfeli modelowych. Klient — ekspert może samodzielnie zbudować swój własny portfel inwestycyjny, wybierając spośród 6 funduszy indeksowych, od najbardziej bezpiecznych aż po akcyjne.

Fundusze dostępne na platformie inPZU

  • inPZU Inwestycji Ostrożnych
  • inPZU Obligacje Polskie
  • inPZU Obligacje Rynków Rozwiniętych
  • inPZU Obligacje Rynków Wschodzących
  • inPZU Akcje Rynków Rozwiniętych
  • inPZU Akcje Polskie

Ważna definicja

Fundusz pasywny to taki fundusz inwestycyjny, który charakteryzuje się pasywnym podejściem do zarządzania portfelem inwestycyjnym. Zarządzający dokonują rzadkich zmian w składzie funduszu. Charakteryzuje się on stosowaniem bardziej długoterminowej strategii inwestycyjnej, tzw. kup i trzymaj. Dzięki zastosowaniu tej strategii opłata za zarządzanie ponoszone na rzecz towarzystwa funduszy inwestycyjnych jest znacznie niższa niż w przypadku stosowania aktywnych strategii inwestycyjnych. Łatwiej jest wejść i wyjść z inwestycji, a produkt jest stosunkowo prosty od strony obsługi inwestorskiej.

Fundusze pasywne to zazwyczaj fundusze indeksowe, które dążą do jak najdokładniejszego odzwierciedlenia wyniku określonego indeksu. A ten wyliczany jest na podstawie notowań aktywów wchodzących w jego skład. Indeks może odzwierciedlać cały rynek akcji albo obligacji, bądź jego fragment, związany np. z jedną branżą, państwem, czy regionem. W ofercie TFI PZU, poza funduszem opartym o indeksy polskiej giełdy, znajdują się też fundusze odwzorowujące indeks polskich obligacji i indeksy obligacji rynków rozwiniętych oraz wschodzących, a także akcji rynków rozwiniętych.

Więcej informacji na inPZU

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Tfi , Pzu

Puls Biznesu

Ubezpieczenia / inPZU — rewolucja w inwestycjach