Inteligo to pomysł na doskonały rachunek
Inteligo, spółka detaliczna Bankgesellschaft Berlin i Inteligo Financial Services, zaoferował konto osobiste, które dostępne jest przez Internet i telefony. Podobnie jak u konkurencji rachunek ma jedną wadę — klient nie ma w nim się na razie możliwości zadłużania.
Inteligo nie zamierza wzorem tradycyjnych banków detalicznych rozbudowywać sieci oddziałów. Klienci operacje w koncie będą mogli przeprowadzać przez Internet, telefony stacjonarne i komórkowe, WAP, SMS-y, a także bankomaty Euronetu.
Spółka jako pierwsza tego typu na rynku oferuje rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy nie tylko osobom fizycznym ale również małym i średnim firmom.
Otwarcie
Niewątpliwą zaletą Inteligo jest wysokie oprocentowanie konta. Niezależnie od salda realnie wynosi ono 17,8 proc. w skali roku. Do minimum została uproszczona procedura otwierania rachunku. Można to zrobić albo wypełniając wniosek w Internecie, albo wydrukować go z sieci i wysłać pocztą, albo po prostu zadzwonić na infolinię i podać potrzebne dane. Przedstawiciele Inteligo zapewniają, że maksymalnie w ciągu tygodnia z klientem skontaktuje się konsultant firmy, by dostarczyć mu umowę do podpisania, kartę Visa Electron, a także potrzebne do zabezpieczenia transakcji elektronicznych hasła i kody. Równocześnie konsultant jeszcze raz z klientem weryfikuje prawdziwość danych. Inteligo nie wymaga ponad to przesyłania kserokopii dowodu tożsamości, zaświadczeń z zakładu pracy, nie trzeba także deklarować wpłat minimalnych.
Jedna karta i opłaty
Jedyną kartą wydawaną do konta jest Visa Electron. Można nią pobierać pieniądze z bankomatów i dokonywać płatności tylko do wysokości salda na rachunku. Za wypłatę gotówki z ATM-u Euronetu pobierana jest prowizja wysokości 1,69 zł, z innych bankomatów — 4,5 zł, a za wypłaty za granicą 2 proc., ale nie mniej niż 8,5 zł. Najdroższe jest podejmowanie pieniędzy na kartę w oddziałach bankowych. Zarówno w kraju jak i za granicą kosztuje ono prawie 10 zł.
Inteligo umożliwia klientom korzystającym z bankomatów Euronetu zmianę PIN-u w tych maszynach, a także na sprawdzenie salda i 10 ostatnich operacji w koncie.
Prowizje i opłaty w koncie zostały ustawione tak, by klient jak najczęściej korzystał z możliwości jakie dają kanały elektroniczne, a jak najrzadziej kontaktował się z przedstawicielami spółki. I tak na przykład za jednorazowy przelew do innego banku przez Internet, WAP czy automatyczny serwis telefoniczny trzeba zapłacić 99 groszy, a za ten sam przelew przeprowadzony przez konsultanta o dwa złote więcej.
Klient musi także sam wybrać jeden z trzech serwisów informacyjnych SMS. Różnią się one ilością przesyłanych informacji i oczywiście ceną. Jednak osoby, które operacje w koncie będą dokonywały drogą elektroniczną, nie powinny narzekać na wysokie prowizje.
Wady i zalety
Nowością, którą wprowadził Inteligo do rachunku, jest przelew natychmiastowy QuickMoney. Dzięki niemu pieniądze mogą znaleźć się na rachunku odbiorcy zaraz po złożeniu zlecenia — maksymalnie w 5 sekund. By tak się stało wystarczy wejść na strony WWW, wybrać jeden z posiadanych rachunków, podać numer innego rachunku Inteligo i kwotę przelewu.
Spółka zaoferowała także EmailMoney, usługę która umożliwia dokonywanie transakcji za pomocą poczty elektronicznej. Aby dokonać przelewu, nie trzeba znać numeru rachunku odbiorcy. Wystarczy podać jego adres e-mail, wpisać kwotę oraz dodać dodatkowe pytanie weryfikacyjne.
Ogółem więc konto w Inteligo wnosi pewne nowości na nasz rynek. Ma też wszystkie niezbędne funkcje. Jego wadą jest brak jakichkolwiek kredytów. Niewątpliwie z czasem, gdy spółka pozna swoich klientów, ulegnie to zmianie. Jednak na razie trzeba się będzie zadłużać w innych bankach.
Beata Tomaszkiewicz
[email protected] tel.(22) 611-62-27