Podopieczni Caritasu, dzieci górników, niemieccy turyści — takich klientów weźmie na celownik turystyczna spółka.
Dziś prezes turystyczno-hotelarskiej spółki z grupy KGHM przedstawi jej wizję radzie nadzorczej. Jedną z niespodzianek jest zawiązanie współpracy z Caritasem. Zarząd liczy, że dzięki dobrym relacjom z kościelną instytucją uda się odbudować pozycję w organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży (chodzi tu m.in. o obiekty w Sławie i nad Bałtykiem).
Takie plany zarysował już w "PB" Wojciech Kudera, prezes Interferii. Uważa, że należy też wrócić do współpracy z KGHM i sięgnąć po pulę z funduszu socjalnego, organizując kolonie dla dzieci górników Zagłębia Miedziowego.
W strategii znalazły się deklaracje o zacieśnieniu współpracy z niemieckimi touroperatorami, którzy — zdaniem obecnych władz spółki — zostali zaniedbani jako klienci.
Ponadto w strategii zapowiedziano też rozpoczęte już cięcia kosztów. Firma redukuje zatrudnienie w administracji i szuka tańszych dostawców. Planowana jest także sprzedaż hotelu w Lubinie. Nie pójdzie natomiast pod młotek obiekt w Głogowie, którego chciał się pozbyć poprzedni zarząd.
Interferie zakończyły dwa pierwsze kwartały stratą, którą odrobiły w okresie letnim, wypracowując w III kwartale 2,55 mln zł zysku netto. Za akcje firmy dziś płaci się o 1,5 zł mniej niż w dniu ich emisji.