Interia chce podążać na zachód

JAK
opublikowano: 2007-05-16 00:00

Interia.pl podsumowała pierwszy kwartał i ogłosiła plany na pozostałą część 2007 roku. Ambitne plany.

Interia.pl podsumowała pierwszy kwartał i ogłosiła plany na pozostałą część 2007 roku. Ambitne plany.

Firma miała bardzo dobry początek roku. Przychód wzrósł w porównaniu z pierwszym kwartałem 2006 r. o 24 proc. — do 13,7 mln zł, a zysk netto o 100 proc. — do 2,3 mln zł. Rentowność spółki osiągnęła 17 proc. W pierwszych trzech miesiącach 2007 r. Interia.pl zakończyła przebudowę większości serwisów premierą nowej strony głównej. Do najważniejszych nowości należą: aplikacja desktopowa iDesk — czyli program, który umożliwia m.in. przeglądanie wiadomości z portalu, obsługę komunikatora i poczty — nowy projekt telewizji informacyjnej, uruchomienie własnego radia internetowego oraz serwisu motywacyjnego.

— W kategorii serwisów społecznościowych idziemy w kierunku mikrospołeczności, czyli serwisów umożliwiających komunikację i współpracę w małych, lokalnych grupach. Najlepsze z nich mogą trafić, po wdrożeniu w Polsce, na rynek międzynarodowy — twierdzi Grzegorz Błażewicz, prezes portalu.

W ostatnim czasie Interia uruchomiła też mobilną wersję portalu.

— Interia stawia na własne projekty i nie zamierza kupować istniejących serwisów, gdyż jest to kupowanie przeszłości. Co innego współpraca z takimi serwisami. Nie trzeba kupować browaru, by wypić piwo — dodaje prezes Interii.

Mimo lepszych niż oczekiwane wyników za pierwszy kwartał, spółka nie zamierza zmieniać planów finansowych na koniec 2007 r. i chce utrzymać dynamikę wzrostu przychodów na poziomie 30 proc.

Interia planuje także w nieodległej przyszłości ekspansję na rynki europejskie. Jak zaznacza prezes spółki, raczej na zachód niż na wschód.