Internauci blokują reklamy

opublikowano: 17-05-2016, 22:00

Wyskakujące podczas przeglądania stron banery są coraz częściej ukrywane.

Tendencja ta wzrasta szczególnie wśród młodych. Co piąty polski internauta blokuje reklamy w sieci. Do najczęściej wymienianych aplikacji, które umożliwiają ukrycie przekazów promocyjnych, należą wtyczki AdBlock lub AdBlock Plus. Używa ich blisko 60 proc. internautów blokujących reklamy. Najwięcej osób, które stosują blokady, jest wśród najmłodszych respondentów. W gronie osób uczących odsetek ten rośnie do 41 proc., podczas gdy pośród osób studiujących kształtuje się na poziomie 31 proc.

Co trzeci internauta, w wieku 15-24 lata, korzysta z tego typu rozwiązań — czytamy w raporcie przygotowanym przez IRCenter. Patrząc na osoby blokujące reklamy przez pryzmat użytkowników mediów społecznościowych, prym wiodą użytkownicy korzystający kilka razy w tygodniu z platformy Periscope (38 proc.), blogosfery, Twittera i aplikacji SnapChat (33 proc.). Czyli platform generujących większość ruchu poprzez urządzenia mobilne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu