Świadome i umiejętne wykorzystywanie technik grywalizacyjnych w obrębie strony internetowej — jak wskazują badania przeprowadzone przez firmę Gigya — może zwiększyć zaangażowanie jej użytkowników, i to o 29 proc. Stosowanie ich zachęca do komentowania (o 13 proc.), udostępniania publikowanych treści na portalach społecznościowych, jak Facebook lub Twitter (o 22 proc.), i skłania do dalszego sprawdzanie kontentu (aż o 68 proc.).
— Zastosowanie mechanizmów i technik znanych z gier, a także naszej ludzkiej skłonności do rywalizacji, może być doskonałym narzędziem do zwiększania zaangażowania, lojalności czy też modyfikowania zachowań i przyzwyczajeń użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową — potwierdza Piotr Pajewski, partner w Enterprise Gamification. Pamiętać jednak trzeba, że również grywalizacja kieruje się konkretnymi zasadami, a nieumiejętne wykorzystywanie jej narzędzi może internautom wydać się jawną manipulacją. Wówczas efekt może być odmienny od oczekiwanego.
— Kluczem do sukcesu jest wypracowanie takich mechanizmów grywalizacyjnych, które z jednej strony wpłyną na zwiększenie wewnętrznej motywacji użytkowników odwiedzających dany serwis, z drugiej zaś będą właściwie realizować postawione przed nim cele biznesowe — podpowiada Piotr Pajewski.