E-commerce
Gdzie szukać odbiorców komunikatów reklamowych w internecie? Kobiet na stronach o zdrowiu, rodzinie, mężczyzn w serwisach erotycznych lub z grami komputerowymi.
E-commerce
Gdzie szukać odbiorców komunikatów reklamowych w internecie? Kobiet na stronach o zdrowiu, rodzinie, mężczyzn w serwisach erotycznych lub z grami komputerowymi.
Firma badawcza Gemius sprawdziła, które kategorie tematyczne stron internetowych przyciągają najwięcej mężczyzn, a które najwięcej kobiet, i w tym celu przeanalizowała płeć ich użytkowników. Wyniki mogą być użyteczne z punktu widzenia zespołów planujących kampanie marketingowe w internecie.
Jak się okazuje, „zdrowie, dom i rodzina” to najpopularniejsza kategoria tematyczna stron internetowych wśród Polek (62 proc. użytkowników odwiedzających takie portale to kobiety). Zainteresowaniem pań cieszą się również witryny e-sklepów z odzieżą (62 proc.), a także strony z wirtualnymi kartkami i pomysłami na życzenia (przyciągają 60 proc. rodzimych internautek). Natomiast kategorią najbardziej popularną wśród mężczyzn w Polsce jest „erotyka” (mężczyźni stanowią 62 proc. ich użytkowników).
Ich uwagę zdołały również przykuć serwisy z grami komputerowymi (61 proc.) oraz serwisy „dla mężczyzn” (60 proc.). Badanie gemiusAudience, z którego pochodzą dane, miało na celu określenie m.in. profilu użytkowników sieci i sposobu, w jaki korzystają oni z internetu. Zrealizowano je w ponad 30 krajach.
Podpis: Anna Bełcik