Invest Bank planuje rozbudowę sieci
Invest Bank wyłoży w tym roku 80 mln zł na sieć nowoczesnych placówek, a także rozwój oferty elektronicznej.
Jeszcze w tym roku liczba placówek wzrośnie z 70 do 120, a w przyszłym zwiększy się o kolejne 50. Nowe punkty obsługi klientów są małe, w pełni zinformatyzowane. Będą oferowały nie tylko kredyty i depozyty, ale także zajmą się sprzedażą produktów ubezpieczeniowych. Obecnie Invest Bank współpracuje z PTE Polsat i TUiR Polisa-Życie.
Bank dał już posiadaczom rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych dostęp do konta i przeglądu ostatnich 15 operacji przez telegazetę TV Polsat.
— Obecnie pracujemy nad udostępnieniem przez telewizor usługi home-banking. Dzięki niej klient nie tylko będzie mógł sprawdzać saldo konta, ale także dokonywać przelewów, składać zlecenia płatnicze, zamawiać czeki i karty, a także wystawiać wnioski kredytowe i przeglądać ofertę banku — mówi Alfred Brodzki, prezes Invest Banku.
Dodaje, że home-banking przez platformę cyfrową TV Polsat będzie dostępny prawdopodobnie już jesienią. Wcześniej jednak trzeba będzie wdrożyć oprogramowanie i połączyć systemy.
— Mamy nadzieję, że dzięki nowoczesnej obsłudze klientów i możliwości dostępu do konta za pomocą pilota telewizyjnego, do końca roku liczba kont wzrośnie do 100 tys. — podkreśla Alfred Brodzki.
Dodaje, że tylko w pierwszym kwartale tego roku liczba ROR wzrosła o 42,5 proc.
Wprowadzenie nowoczesnego sposobu obsługi ma przynajmniej podwoić udział Invest Banku w rynku detalicznym. Obecnie udział w rynku depozytów klientów indywidualnych wynosi 1,6 proc., a kredytów — 3,5 proc.
Na razie w portfelu bank ma przewagę kredytów samochodowych, ale niebawem ma się to radykalnie zmienić, a to przede wszystkim za sprawą spółki zależnej Invest Kredyt, która tworzy ogólnopolski system sprzedaży ratalnej.
Spółka współpracuje z 4,5 tys. sklepów. Podpisała już 33 tys. umów kredytowych o wartości 60 mln zł. Do końca roku chce udzielić kredytów o wartości 200 mln zł.