IT na miarę firmy

Anna GołasaAnna Gołasa
opublikowano: 2013-03-06 00:00

Trzy pytania do...ANDY BALDIN

1 Dlaczego w zarządzanie infrastrukturą informatyczną warto zaangażować firmę zewnętrzną?

Przedsiębiorstwo może w ten sposób nie tylko zredukować wydatki, ale także skoncentrować się na swojej najważniejszej działalności. Są jednak firmy, które nie są zainteresowane taką usługą, ponieważ wychodzą z założenia, że jeśli ich urządzenia działają, to jest dobrze. Właściwe zarządzanie IT traktują jedynie jako dodatek, o czym świadczy chociażby to, że wiele z nich nie korzysta z części zakupionego oprogramowania. Choć nadmierne koszty wpływają negatywnie na ich bieżącą działalność, nie szukają dziedzin, w których można zaoszczędzić. Podejście do zarządzania IT zaczyna się jednak stopniowo zmieniać, czego potwierdzeniem jest rosnąca liczba zainteresowanych outsourcingiem, także z sektora MŚP. Dotyczy to głównie krajów Europy Wschodniej, zwłaszcza Polski, Czech i Rosji, w których widzimy bardzo duży potencjał.

2 Większy niż np. w pogrążonej w stagnacji Wielkiej Brytanii. Jakie rozwiązania proponuje firmom LANDesk?

Oferujemy zintegrowany zespół aplikacji do zarządzania infrastrukturą IT, służących m.in. do inwentaryzacji sprzętu i oprogramowania oraz pomiaru wykorzystania licencji. Poza tym zajmujemy się zdalnym zarządzaniem urządzeniami mobilnymi, notebookami, desktopami i serwerami. Taki system przyspiesza i ułatwia pracownikom działów IT wykonywanie kluczowych zadań związanych z obsługą systemów i użytkowników. Działamy również na rzecz bezpieczeństwa. Wykrywamy i blokujemy oprogramowanie szpiegowskie, podejrzane aplikacje. Oferujemy też ochronę antywirusową i zabezpieczamy przed instalowaniem nieautoryzowanych aplikacji czy dostępem do niebezpiecznych stron internetowych. Usługę możemy „uszyć” na miarę przedsiębiorstwa.

3 Od czego więc zacząć „szycie”?

Od zebrania szczegółowych danych o całej firmowej infrastrukturze IT, czyli o jej używaniu, kosztach, oprogramowaniu, licencjach i aplikacjach oraz sposobie ich ochrony. Na tej podstawie można stworzyć optymalną formę zarządzania IT. Preferencje firm mogą być różne — jedne chcą np. zablokować Facebooka w godzinach pracy, inne traktują go jako narzędzie niezbędne do prowadzenia biznesu, a jeszcze inne uznają, że pracownicy powinni mieć dostęp do portalu jedynie w godzinach lunchu. Są też takie, dla których najważniejsze jest bezpieczeństwo zasobów, a urządzenia mobilne wymagają szczególnej opieki, by sprostać polityce bezpieczeństwa w firmie. Zawsze powtarzam, że IT jest jak samochód, o który trzeba nieustannie dbać — serwisować, wymieniać olej, czyścić. Jeśli się tego nie robi, auto staje.

ANDY BALDIN

wiceprezes LANDesk Software, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w regonie EMEA