Jaguar celuje w generację iPada

Słynna brytyjska marka samochodowa przygotowała rywala dla takich hitów sprzedażowych, jak BMW serii 3, Audi A4 i Mercedes-Benz klasy C.

Nowy Jaguar XE będzie najtańszym modelem w ofercie Brytyjczyków — auto ma kosztować 44 tys. USD i pojawi się na rynku w przyszłym roku. Nowy produkt pokazano w Londynie, ale oficjalny debiut zaplanowano w Paryżu na początku października.

Jaguar XE jest częścią sporych inwestycji firmy Jaguar Land Rover, która kontrolowana jest przez indyjski koncern Tata Motors. Producent luksusowych samochodów wyłożył 3,5 mld GBP w rozszerzenie swojej oferty.

Tańszy sedan ma być impulsem do zwiększenia sprzedaży całej firmy — w zeszłym roku Brytyjczycy dostarczyli na rynek 74,5 tys. aut. Za pomocą tańszego sedana Jaguar bierze na celownik „generację iPada” — napisał Bloomberg, a prezes przyznaje, że nowy samochód rzeczywiście ma możliwości, by skusić młodszych klientów. Młodych kierowców pociąga moc.

Wersja XE S ma być napędzana silnikiem V6 o pojemności 3 litrów i mocy 340 KM. Auto rozpędzi się „do setki” w niespełna pięć sekund i będzie mogło osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h. Podstawowe wersje nowego Jaguara będą wyposażone w dwulitrowe jednostki benzynowe i wysokoprężne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane