Jak dotrzeć z reklamą do silversów

Justyna Klupa
opublikowano: 2024-08-06 20:00

97 proc. osób 50+ korzystających z internetu ogląda treści wideo online. To sygnał dla marketerów, że czas zastanowić się nad zmianą strategii skierowanej do tej grupy odbiorców.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Jak często silversi oglądają treści wideo w internecie?
  • Na jakich platformach silversi najczęściej oglądają firmy?
  • Co oglądają w internecie silversi?
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie SilverTV oraz Lifetube wynika, że 80 proc. cyfrowych silversów, czyli osób powyżej 50-ego roku życia regularnie ogląda treści wideo online, a 46 proc. robi to codziennie. W internecie silversi najczęściej śledzą wiadomości (68 proc. wskazań). Prawie połowa (47 proc.) ogląda filmy edukacyjno-instruktażowe, a niewiele mniejszy odsetek (45 proc.) słucha muzyki.

– Dojrzały widz szuka w internecie treści dopasowanych do swoich potrzeb i zainteresowań. Lubi mieć jedno miejsce w mediach, gdzie dostanie różnorodne informacje, czyli chętnie korzysta z formatów przypominających telewizję. Silversi chętnie komentują, dyskutują i wyrażają swoje opinie. Ważna jest dla tej grupy wiarygodność źródła informacji i zaufanie do sieciowych twórców, np. lekarzy, farmaceutów, prawników, psychologów itp. Budując zatem treści skierowane do silversów należy dbać o autorytet i kompetencje twórców czy ekspertów z danej dziedziny komentuje Beata Borucka, liderka projektu Mądra Babcia.

Ulubione miejsca w sieci

Z jakich serwisów najchętniej korzystają osoby po 50-tce? Na pierwszym miejscu wśród najbardziej lubianych platform znalazł się YouTube (77 proc. odpowiedzi). 65 proc. badanych wskazało na Facebook, a 46 proc. na portale publicystyczne.

– YouTube, będąc najpopularniejszym serwisem z treściami wideo w tej grupie wiekowej, przyciąga ich swoją różnorodnością i dostępnością materiałów. Pomimo rosnącej liczby widzów powyżej 50. roku życia, nadal istnieje zauważalna luka w ofercie treści skierowanych bezpośrednio do nich. Kanały skierowane do tej grupy wiekowej, które tworzyłyby jakościowe materiały, wciąż są rzadkością. Twórcy mają tu ogromny potencjał do zagospodarowania – uważa Marcin Pyć, kierownik ds. zarządzania siecią w Lifetubie.

Szansa dla firm

Ponad połowa silversów (54 proc.) przyznaje, że nie znajduje w internecie treści skierowanych do swojej grupy wiekowej. Mogą to wykorzystać działy marketingu. Wiele firm już to robi.

Coraz więcej firm i organizacji, które mają w swojej docelowej grupie tzw. silver generation, zauważa znaczenie i potencjał internetu w swoich działaniach PR. Starsze pokolenie, które kiedyś było uważane za technologicznie wykluczone, coraz częściej korzysta z internetu, mediów społecznościowych i cyfrowych narzędzi komunikacji. W odpowiedzi na tę zmianę przedsiębiorstwa zaczynają inwestować w kampanie online, tworząc treści skierowane do seniorów. Dzięki temu działania PR stają się bardziej efektywne, zyskując na autentyczności i precyzyjnie trafiając w potrzeby i oczekiwania starszego pokolenia – zaznacza Joanna Adamiak, ekspert ds. PR i prezes agencji Face it!