Jak promować marki produktowe

Dorota ZawiślińskaDorota Zawiślińska
opublikowano: 2025-02-17 20:00

Dzięki przemyślanej strategii marketingowej firmy mogą wyróżnić się na rynku i budować pozytywny wizerunek.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się;

  • jak budować pozytywny wizerunek firmy
  • z jakich narzędzi marketingowych warto korzystać
  • czego oczekują klienci
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Większość konsumentów podejmuje decyzje zakupowe, buszując w wyszukiwarkach internetowych i mediach społecznościowych - warto więc, aby przedsiębiorstwa rozważyły stworzenie dostosowanych do nich strategii marketingowych. Eksperci Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) podkreślają, że wydatki właścicieli firm na promocję biznesu rosną. Powołują się na badania, według których aż 70 proc. przedsiębiorców zamierza przeznaczyć na reklamy tyle samo lub więcej pieniędzy niż w ubiegłym roku. Natomiast ponad 33 proc. właścicieli firm planuje zajmować się marketingiem cyfrowym na własną rękę.

Bezpłatne e-kursy

Warto zaznaczyć, że przedstawiciele biznesu, którzy mają ograniczony budżet na działania marketingowe, mogą korzystać z bezpłatnych e-kursów dostępnych w bazie Akademii PARP. Ta platforma szkoleniowa pomaga szefom MŚP i ich pracownikom podnosić kwalifikacje zawodowe w wielu dziedzinach, w tym m.in. w marketingu internetowym. Przedsiębiorcy mogą znaleźć usługi szkoleniowe i doradcze dotyczące wspomnianej tematyki także w ofercie Bazy Usług Rozwojowych, portalu prowadzonego przez PARP. Mają też szansę zdobyć dofinansowanie na ten cel. Eksperci przekażą im wiedzę, która pomoże wdrożyć w firmach skuteczne strategie marketingowe.

Eksperci PARP zwracają uwagę, że obecnie konsumenci rzadko podejmują decyzje zakupowe bez sprawdzenia oferty produktowej w internecie. Dlatego radzą, aby w sieci obecna była każda firma. Podkreślają, że strona internetowa przedsiębiorstwa pełni rolę jego wirtualnej wizytówki. A jej skuteczność zależy od tego, czy jest widoczna w wyszukiwarkach internetowych.

Cyfrowy handel

Eksperci PARP zachęcają przedsiębiorców, którzy nie prowadzą sklepów internetowych, do rozważenia sprzedaży produktów poprzez platformy marketplace lub własną stronę internetową. Nie mają wątpliwości, że cyfrowy handel to nie tylko wygodny dla klientów sposób zakupu produktów, lecz również szansa na zwiększanie zasięgu firm. Przywołują dane raportu „E-commerce w Polsce”, z których wynika, że już aż 79 proc. polskich internautów regularnie robi zakupy online. Dla małych i średnich przedsiębiorstw oznacza to konieczność dostosowania strategii sprzedażowej do nowych realiów i wykorzystywania narzędzi marketingu internetowego.

Warto podkreślić, że w bazie Akademii PARP jest dostępny kurs zaawansowany II stopnia z marketingu internetowego. Ten marketing wspiera firmy w sprzedaży usług i produktów oraz pomaga przedsiębiorcom kreować pozytywny wizerunek biznesu. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się m.in. jak należy korzystać z narzędzi e-marketingu i na czym polega remarketing. Ponadto poznają sposoby określania grup docelowych i optymalizowania działań promocyjnych.

Eksperci PARP zwracają uwagę, że klienci oczekują w sieci nie tylko informacji o produktach. Podkreślają, że uwagę odbiorców przyciągają także wartościowe artykuły, inspirujące wpisy i profesjonalne materiały wizualne. Bo klienci kupują nie tylko produkty, lecz także historię i wartości, jakie za nimi stoją.