Ponieważ jednak rynek wina w Polsce wciąż się rozwija, to winu właśnie poświęcimy dzisiejszy odcinek "Pomysłu na biznes".
Pokażemy Wam jak prowadzi się winiarską firmę w Polsce, dowiemy się jak wyglądały początki tego biznesu i co było najtrudniejsze.
- Nasza historia winiarska rozpoczęła się w roku 1991 i trwa do dzisiaj. Jesteśmy jedną z pierwszych firm winiarskich na rynku. Jednak taka poważna przygoda z winem gronowym, zaczęła się w 1999 roku. W 2001 roku wprowadziliśmy pierwszy taki ogólnopolski projekt pod marką Vinorama. Z perspektywy lat muszę przyznać, że podeszliśmy do tematu zbyt ambitnie. Mówiliśmy zbyt fachowym językiem, chcieliśmy tej wiedzy przekazać za dużo, sprowadziliśmy zbyt ambitne wina jak na tamte czasy - mówi Jakub Nowak, prezes Jantoń S.A. i dodaje - Prowadzenie firmy winiarskiej jest bardzo specyficzne, bo Polska jest rynkiem, który dopiero jest na początku drogi jeśli chodzi o edukację w zakresie picia wina czy kultury z tym związanej.
