Jak prowadzi się winiarski biznes?

Justyna Smolińska
opublikowano: 16-11-2018, 17:00

W ubiegłym roku na zakup wina Polacy wydali prawie 3 mld zł. Mimo, że to więcej niż rok wcześniej, to nadal pod względem spożycia tego alkoholu, znajdujemy się w ogonie Europy. W ciągu roku na głowę wypijamy ponad 3 litry wina. Dla porównania, we Francji jest to ponad 40 litrów.

Ponieważ jednak rynek wina w Polsce wciąż się rozwija, to winu właśnie poświęcimy dzisiejszy odcinek "Pomysłu na biznes". 

Pokażemy Wam jak prowadzi się winiarską firmę w Polsce, dowiemy się jak wyglądały początki tego biznesu i co było najtrudniejsze.

- Nasza historia winiarska rozpoczęła się w roku 1991 i trwa do dzisiaj. Jesteśmy jedną z pierwszych firm winiarskich na rynku. Jednak taka poważna przygoda z winem gronowym, zaczęła się w 1999 roku. W 2001 roku wprowadziliśmy pierwszy taki ogólnopolski projekt pod marką Vinorama. Z perspektywy lat muszę przyznać, że podeszliśmy do tematu zbyt ambitnie. Mówiliśmy zbyt fachowym językiem, chcieliśmy tej wiedzy przekazać za dużo, sprowadziliśmy zbyt ambitne wina jak na tamte czasy - mówi Jakub Nowak, prezes Jantoń S.A. i dodaje - Prowadzenie firmy winiarskiej jest bardzo specyficzne, bo Polska jest rynkiem, który dopiero jest na początku drogi jeśli chodzi o edukację w zakresie picia wina czy kultury z tym związanej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Justyna Smolińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Jak prowadzi się winiarski biznes?