W ciągu roku — od kwietnia 2018 do kwietnia 2019 — wartość wzrosła o 36 proc. Woda alkaliczna — napisał portal — znana jest od wieków, a w ostatnich latach staje się coraz popularniejsza wśród osób, które stawiają na zdrowy tryb życia. Zdaniem analityków woda alkaliczna zyskuje coraz większą część rynku butelkowanej wody, wartego obecnie w USA 17 mld USD. Jest to woda poddana procesowi jonizacji, aby miała odczyn zasadowy.
Powszechnie uważa się, że jej picie przynosi korzyści zdrowotne i odkwasza organizm. Teraz — sugeruje portal — woda alkaliczna wchodzi do „mainstreamu”. Essentia, lider tego rynku w USA, w ciągu roku zwiększył sprzedaż o 80 proc., do 181 mln USD. W ubiegłym roku wodę alkaliczną — „inteligentną wodę” (ang. smartwater) z pH co najmniej 9 — zaproponowała Coca-Cola, reklamując ją jako najlepszy sposób nawilżenia organizmu po treningu fitness.