Jan Niezbędny pragnie Luksji

opublikowano: 29-08-2019, 22:00

Grecka grupa Sarantis chce przejąć od międzynarodowego koncernu PZ Cussons polską markę kosmetyczną.

Grecki Sarantis, znany m.in. z produktów Jan Niezbędny, ma apetyt na polską markę należącą do PZ Cussons (International) i PZ Cussons Polska — Luksję. Potencjalny nabywca wystąpił właśnie do UOKiK z wnioskiem o zgodę na koncentrację, która polegałaby na nabyciu aktywów związanych z marketingiem i sprzedażą produktów Luksja. Pod tą marką oferowane są na rynku żele pod prysznic, płyny do kąpieli oraz mydła w płynie i w kostce. Jej właściciel — powołując się na badania firmy Nielsen z okresu wrzesień 2015—sierpień 2016 — twierdzi, że Luksja jest numerem jeden w Polsce pod względem ilościowej sprzedaży kosmetyków do mycia ciała (z wyłączeniem marek własnych sieci handlowych).

W portfolio grupy PZ Cussons — oprócz Luksji — są również inne znaki towarowe z segmentu kosmetycznego, takie jak Carex oraz Original Source, a także marka środków czystości Morning Fresh. Także zarejestrowana w Atenach grupa Sarantis, która działa w Polsce poprzez spółkę Sarantis Polska, jest aktywnaw tych właśnie dwóch segmentach rynku. Zajmuje się dystrybucją produktów z kategorii tzw. kosmetyków masowych, w tym takich marek jak: STR8, C-Thru, Denim, Spinbrush, Pearl Drops, Arko, Kolastyna, Rihanna, Paris Hilton, Pierre Cardin oraz produktów gospodarstwa domowego (Grosik, Fino, Teza, Septifos) i wyrobów znanych pod wspomnianą już marką Jan Niezbędny.

Ewentualne przejęcie części aktywów PZ Cussons na polskim rynku to niejedyna transakcja, jaką planuje międzynarodowy koncern. Chce bowiem również sprzedać — za 41 mln GBP (prawie 200 mln zł) w gotówce — grecką spółkę zależną Minerva, producenta oliwy o ponad stuletniej historii. Jej nowym właścicielem ma zostać Mirties Enterprises Company kontrolowana przez luksemburską firmę Diorama Investments.

— Proponowana sprzedaż Minervy i Luksji wpisuje się w nową strategię naszej grupy — twierdzi cytowany przez magazyn „Shares” Alex Kanellis, dyrektor generalny PZ Cussons.

Chodzi o skoncentrowanie się na inwestycjach w najważniejsze marki grupy. Ponadto PZ Cussons zamierza dzięki pozyskanej gotówce zredukować zadłużenie.

e4037212-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu