Jan Niezbędny pragnie Luksji

opublikowano: 29-08-2019, 22:00

Grecka grupa Sarantis chce przejąć od międzynarodowego koncernu PZ Cussons polską markę kosmetyczną.

Grecki Sarantis, znany m.in. z produktów Jan Niezbędny, ma apetyt na polską markę należącą do PZ Cussons (International) i PZ Cussons Polska — Luksję. Potencjalny nabywca wystąpił właśnie do UOKiK z wnioskiem o zgodę na koncentrację, która polegałaby na nabyciu aktywów związanych z marketingiem i sprzedażą produktów Luksja. Pod tą marką oferowane są na rynku żele pod prysznic, płyny do kąpieli oraz mydła w płynie i w kostce. Jej właściciel — powołując się na badania firmy Nielsen z okresu wrzesień 2015—sierpień 2016 — twierdzi, że Luksja jest numerem jeden w Polsce pod względem ilościowej sprzedaży kosmetyków do mycia ciała (z wyłączeniem marek własnych sieci handlowych).

W portfolio grupy PZ Cussons — oprócz Luksji — są również inne znaki towarowe z segmentu kosmetycznego, takie jak Carex oraz Original Source, a także marka środków czystości Morning Fresh. Także zarejestrowana w Atenach grupa Sarantis, która działa w Polsce poprzez spółkę Sarantis Polska, jest aktywnaw tych właśnie dwóch segmentach rynku. Zajmuje się dystrybucją produktów z kategorii tzw. kosmetyków masowych, w tym takich marek jak: STR8, C-Thru, Denim, Spinbrush, Pearl Drops, Arko, Kolastyna, Rihanna, Paris Hilton, Pierre Cardin oraz produktów gospodarstwa domowego (Grosik, Fino, Teza, Septifos) i wyrobów znanych pod wspomnianą już marką Jan Niezbędny.

Ewentualne przejęcie części aktywów PZ Cussons na polskim rynku to niejedyna transakcja, jaką planuje międzynarodowy koncern. Chce bowiem również sprzedać — za 41 mln GBP (prawie 200 mln zł) w gotówce — grecką spółkę zależną Minerva, producenta oliwy o ponad stuletniej historii. Jej nowym właścicielem ma zostać Mirties Enterprises Company kontrolowana przez luksemburską firmę Diorama Investments.

— Proponowana sprzedaż Minervy i Luksji wpisuje się w nową strategię naszej grupy — twierdzi cytowany przez magazyn „Shares” Alex Kanellis, dyrektor generalny PZ Cussons.

Chodzi o skoncentrowanie się na inwestycjach w najważniejsze marki grupy. Ponadto PZ Cussons zamierza dzięki pozyskanej gotówce zredukować zadłużenie.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane