Japoński bank zatrudnił robota do obsługi klientów

Anna DruśAnna Druś
opublikowano: 2015-04-15 00:00

TECHNOLOGIE Tokijski bank Mitsubishi UFJ, największy japoński pożyczkodawca, zatrudnił do regularnej obsługi klientów humanoida o imieniu Nao.

Robot mówi w trzech językach: japońskim, chińskim i angielskim. Nao może pomóc klientom znaleźć informacje w zakresie wszystkich usług świadczonych w tym banku — twierdzą pracownicy. Skonstruowała go francuska spółka Aldebaran Robotics, której obecnym właścicielem jest japoński gigant technologiczny SoftBank. Nao jest niziutka (zgrabne kształty i czerwono-biała kolorystyka pozwalają pisać o niej w rodzaju żeńskim) — ma mniej niż 60 cm wysokości, kosztowała 8 tys. USD i w swojej karierze „pracowała” wcześniej w szkołach i instytucjach badawczych. Umie analizować ludzką twarz i zachowania oraz dopasowywać się do nich.

Bloomberg

— Decyzję o tym, czy przyjąć robota na stałe i powierzyć mu więcej funkcji, podejmiemy po poznaniu opinii i zapotrzebowania klientów oraz analizując ewentualnie pojawiające się z Nao problemy — powiedział Kazunobu Takahara, rzecznik banku. Starszego brata Nao chce natomiast zatrudnić rywal banku Mitsubishi UFJ — Mizuho Bank. © Ⓟ