Jeśli przez sieć, to musi być volvo

opublikowano: 26-09-2018, 22:00

Najchętniej decydują się na to młodzi prawnicy — za pośrednictwem sieci najczęściej kupują volvo XC 60, i to w ciemno.

Trzy miesiące temu wystartowała internetowa platforma Carsmile. To internetowy start- -up, za którego pośrednictwem można wynająć albo wyleasingować samochód bez wychodzenia z domu. Przez kwartał platforma pozyskała ponad 130 tys. użytkowników.

Volvo
Zobacz więcej

Volvo fot. Bloomberg

— Liczba zawartych umów jest dwa razy większa, niż zakładaliśmy w biznesplanie — mówi Łukasz Domański, prezes Carsmile.

Z tej okazji platforma podliczyła, kto i co najchętniej kupuje lub wynajmuje za pośrednictwem sieci. Wśród jej użytkowników 75 proc. stanowią mężczyźni, ale zupełnie inaczej sytuacja wygląda w przypadku zawartych umów.

Aż połowa użytkowników, którzy zdecydowali się na wynajem lub leasing, to kobiety.

— Zaskakująco mało klientów korzysta z jazd testowych. Albo robią to we własnym zakresie, albo są już na takim etapie, że samochód wybierają przez internet od początku do końca. Tylko około 15 proc. klientów skorzystało z możliwości umówienia za naszym pośrednictwem jazdy testowej — informuje Łukasz Domański.

Większość użytkowników woli indywidualne skonfigurować auto, niż skorzystać z już dostępnych. Jednocześnie dziwią się, że czas oczekiwania na takie auto może przekraczać trzy miesiące. Najliczniejszą grupę wiekową stanowią osoby między 25 a 34 rokiem życia (38 proc.). Są to użytkownicy, których często nie stać na zakup samochodu za gotówkę. Drugą pod względem wielkości grupę tworzą osoby w wieku 35-44 lat (25 proc).

Tu dominują użytkownicy, których co prawda już stać na zakup dobrego samochodu, ale najem pozwala im jeździć droższym modelem z serwisem i ubezpieczeniem wliczonym w cenę.

— Trafia do nas bardzo świadomy użytkownik, który zna usługę i dobrze orientuje się w ofercie konkurencji. Spodziewaliśmy, że więcej osób będzie zwracało się do nas po leasing i będziemy musieli ich przekonywać do najmu. Tymczasem większość klientów kontaktuje się w sprawie najmu — twierdzi Michal Knitter, wiceprezes platformy Carsmile.

Wśród umów zawartych przez pierwsze trzy miesiące działania platformy aż 90 proc. dotyczy najmu, a tylko 10 proc. leasingu. Najchętniej z usług Carsmile korzystają: prawnicy, informatycy i lekarze. 70 proc. klientów prowadzi działalność gospodarczą. Najczęściej wybieranymi modelami są: volvo XC60, mercedes GLC i nissan qashqai.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Jeśli przez sieć, to musi być volvo