Rekomendacja dla Pepco poszła w górę z “neutralni” do “przeważaj”, a cena docelowa została podniesiona z 26 do 31 zł.
Do “przeważaj” poszła w górę rekomendacja dla LPP. Nowa cena docelowa to 20 tys. zł (dotychczasowa - 14,2 tys. zł).
“Przeważaj” to także zalecenie dla Allegro. Również w tym wypadku cena docelowa została podniesiona - z 36 do 41 zł.
W sektorze handlowym JP Morgan neutralnie podchodzi tylko do Dino Polska, choć również tu cena docelowa została podniesiona z 450 do 500 zł.
Pepco i LPP to zdaniem autorki raportu najlepszy wybór w sektorze dóbr konsumpcyjnych regionu CEE. Analityczka podchodzi z większym optymizmem do branży ze względu na oczekiwane w 2024 r. odbicie realnych dochodów, co jej zdaniem skutkować będzie odrodzeniem wolumenów. W szczególności radzi ona postawić na sprzedawców odzieży.
Według Eleny Jouronovej, Allegro i InPost (jest notowany w Amsterdamie, rekomendacja JP Morgan jest neutralna z ceną docelową 12,05 EUR) dają dobrą ekspozycję na zwiększajacą się penetrację w kanale online. Neutralne podejście do InPostu wynika z obaw o utrzymanie marż w Polsce i brak przekonania co do powodzenia biznesu w Wlk. Brytanii.
Dezinflacja to czynnik, który będzie negatywnie wpływał na erozję sprzedaży z powierzchni porównywalnej w spółkach handlu spożywczego, jak Dino Polska i Jeronimo Martins (właściciel Biedronki).