Czytasz dzięki

JPMorgan: DAX osiągnie nowe szczyty

Dwudniowy rajd na giełdzie we Frankfurcie może być początkiem nowej fali hossy, wynika z prognozy banku JPMorgan.

W dwie sesje niemiecki indeks DAX zyskał 4,6 proc. Mimo to do końca roku wskaźnik ma jeszcze 12,6-procentowy potencjał zwyżek, uważa bank JPMorgan, który wyznaczył pułap docelowy dla indeksu na 13 tys. punktów. To oznaczałoby, że niemieckie akcje, które w drugim kwartale potaniały mocniej od akcji z większości innych rynków europejskich, będą sobie teraz radzić relatywnie lepiej.

„Prywatny sektor w Niemczech w tym momencie praktycznie nie ma już ekspozycji na Grecję. Dodatkowo spodziewamy się zatrzymania umocnienia euro i ropy naftowej, a to powinno sprzyjać DAXowi” – napisał w nocie do klientów Mislav Matejka, strateg rynku akcji w JPMorgan.

Indeks DAX, który na dnie korekty tracił 11,3 proc., jest obecnie notowany przy wskaźniku cena do oczekiwanych zysków 14,4. To oznacza, że wyceny niemieckich akcji są w porównaniu z wycenami akcji z szerokiego rynku europejskiego najbardziej atrakcyjne od siedmiu miesięcy. Gospodarka niemiecka będzie w tym roku rozwijała się szybciej od gospodarek pozostałych krajów strefy euro, a od początku roku ankietowani przez Bloomberga analitycy podnieśli prognozy zysków spółek z indeksu DAX o 2,3 proc.

- Otoczenie gospodarcze niemieckich przedsiębiorstw jest bardzo dobre, a to oznacza świetną okazję dla inwestorów. DAX jest tani, wzrost w Unii Europejskiej odbija od dna, a zyski spółek się poprawiają. W kolejnych kwartałach przedsiębiorstwom nadal będzie pomagała słabość euro i tania ropa. Dlatego rynek powinien wyjść na nowe szczyty – komentował w wypowiedzi dla agencji Bloomberg Michael Kapler, zarządzający kasy oszczędnościowej Mittelbrandenburgische Sparkasse.

Nie wszyscy specjaliści są jednak takimi optymistami. Według Normana Villamina, głównego zarządzającego w banku Coutts, motorem ożywienia w strefie euro będzie popyt wewnętrzny, a to zła wróżba dla opierających się na eksporcie przedsiębiorstw niemieckich.

- Niemieckie spółki znowu stałyby się atrakcyjne w przypadku boomu na jednym z ich rynków eksportowych lub boomu wewnętrznego w samych Niemczech. Jednak niemieccy konsumenci nie są jak amerykańscy, nie są skłonni do zadłużania się – oceniał  Norman Villamin.


Notowania indeksu DAX w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Źródło: Bloomberg

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Wierciszewski, Bloomberg

Polecane