Kalejdoskop Pulsu – 18 stycznia 2006

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 18-01-2006, 08:36

Wszystko wskazuje na to, że sukcesem zakończą się starania o wejście do naszego kraju francuskiej firmy AXA, drugiego gracza na europejskim rynku ubezpieczeniowym. Pierwszy raz Francuzi szykowali polski desant w końcu lat 90., kiedy na sprzedaż wystawiono pakiet akcji PZU. Ostatnio — jak wynika z informacji z rynku — starali się o przejęcie życiowego Nationwide (obecnie Aegon).

Wszystko wskazuje na to, że sukcesem zakończą się starania o wejście do naszego kraju francuskiej firmy AXA, drugiego gracza na europejskim rynku ubezpieczeniowym. Pierwszy raz Francuzi szykowali polski desant w końcu lat 90., kiedy na sprzedaż wystawiono pakiet akcji PZU. Ostatnio — jak wynika z informacji z rynku — starali się o przejęcie życiowego Nationwide (obecnie Aegon). Bez skutku. Dlatego postanowili zmodyfikować strategię. O zakusach ubezpieczeniowego giganta pisze w środowym wydaniu dziennik „Puls Biznesu”. Artykuł można też przeczytać tutaj.

Na rynku usług audytorsko-konsultingowych, który przekształca się od upadku Andersena, pojawił się nowy trend: tworzenie firm stricte doradczych, które nie wykonują audytów. W Polsce na taki krok zdecydowały się trzy osoby (wkrótce dołączy czwarta) — partnerzy lub senior menedżerowie w Ernst & Young (E&Y). We wrześniu powstała spółka Accreo, która weszła do stworzonej w ubiegłym roku sieci Taxand obejmującej firmy w 22 krajach. Więcej w dzisiejszym „Pulsie Biznesu”.

Przypominamy, że do końca stycznia 2006 przedsiębiorcy mogą zgłaszać swój udział w programie Cień Menedżera. Kliknij i przeczytaj więcej.

Zaproś na staż do Twojej firmy studentów najlepiej spełniających postawione przez Ciebie wymagania. Udział w programie jest bezpłatny.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane