Kampania TP SA przyniosła efekty
STWORZYŁ STRATEGIĘ: Stratosfera, której szefem jest Krzysztof Najder, na podstawie segmentacji psychograficznej SMG/KRC dokładnie opracowała strategię komunikacji TP SA i określiła grupę odbiorców telefonicznej kampanii. fot. Borys Skrzyński
Na początku października 2000 r. TP SA oraz Nos/BBDO, Stratosfera i Media Direction ogłosili efekty kampanii reklamowej „To ludzka rzecz pogadać”. Podmioty te oparły się na badaniach CATI 1999/2000 przeprowadzonych przez IQS&Quant Group na próbie mężczyzn i kobiet w wieku 20-60 lat, posiadających telefon. Wynika z nich, że kampania ta osiągnęła zamierzone efekty komunikacyjne. Jednym z nich jest np. fakt, iż przed jej rozpoczęciem 63 proc. badanych twierdziło, że rozmowy telefoniczne powinny być krótkie, a już po miesiącu trwania kampanii z tym twierdzeniem zgodziło się tylko 45 proc. osób, które zobaczyły reklamy. Osiągnięto również cel marketingowy. Przed emisją reklam średnia dzienna liczba rozmów w Telekomunikacji Polskiej wynosiła 6,4 na osobę. Ludzie, którzy obejrzeli spoty, rozmawiali przez telefon o 25 proc. częściej (średnio 8 razy dziennie). Ponadto skutki kampanii miały trwały charakter. Po zakończeniu okresu świątecznego średnia liczba rozmów wśród osób, które widziały reklamy, osiągnęła 8,4, natomiast ci, którzy ich nie widzieli, rozmawiali przez telefon średnio 5,5 razy dziennie.
Kampania reklamowa TP SA pod hasłem „To ludzka rzecz pogadać” została przygotowana pod koniec 1999 roku przez agencję reklamową Nos/BBDO, dom mediowy Media Direction i firmę konsultingową Stratosfera. Opracowała ona strategię kampanii i jej grupę docelową. Hasło i spoty reklamowe przygotowała Nos/BBDO, a planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja Media Direction (należąca do grupy medialej Nos/BBDO). WS
Podpis: Wojciech Surmacz