Kapsch wiele nie zwojował w KIO

Obecny operator e-myta chciał, by wykluczono siedmiu z ośmiu jego konkurentów z przetargu na wybór nowego operatora. Wykluczono jednego.

W sierpniu upłynął termin składania odwołań w przetargu prowadzonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na wybór operatora Krajowego Systemu Poboru Opłat. Odwołanie złożył tylko obecny operator Kapsch Telematic Services, który po raz drugi domagał się wykluczenia z postępowania siedmiu z ośmiu konkuren†ów.

Zobacz więcej

Marek Wiśniewski

Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) w czwartkowym orzeczeniu zdecydowała o odrzuceniu jednego — konsorcjum Skyways, skład którego wchodzą: Ledville Investments i Strabag Motorway. Oznacza to, że teraz w dialogu konkurencyjnym będzie brało udział ośmiu wykonawców. GDDKiA mimo odwołania nie zatrzymała trwającej procedury.

— Po decyzji KIO o wykluczeniu konsorcjum Skyways GDDKiA będzie procedowała dialog konkurencyjny z uwzględnieniem wyroku KIO — mówi Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA. Drogowa dyrekcja wcześniej spodziewała się, że rozstrzygnie przetarg na początku 2018 r.

— Obecnie trwają prace nad finalnymi zapisami SIWZ. Dlatego trudno określić, kiedy zostanie wyznaczony termin składania ofert — mówi Jan Krynicki. Obecny operator elektronicznego systemu poboru opłat drogowych viaTOLL, spółka Kapsch Telematic Services, ma podpisaną umowę do 2 listopada przyszłego roku. Zadaniem firmy, która zostanie wybrana w trwającym przetargu, będzie opracowanie nowego systemu. Jaki to będzie system, okaże się dopiero po zakończeniu dialogu. Jak dotąd nie wiadomo więc, czy będzie tradycyjny, taki jak dotychczasowy viaToll, czy pozycjonujący samochody za pomocą GPS-u.

— Należy pamiętać, że przejęcie systemu poboru opłat wymaga także czasu i nie może być wykonane z chwilą wygaśnięcia obecnej umowy — mówi Jan Krynicki.

Wśród pozostałych w dialogu konkurencyjnym ośmiu wykonawców jest kilka giełdowych firm, m.in.: konsorcjum z udziałem Comarchu i Orange Polska, konsorcjum z udziałem FB Service (grupa Budimex), konsorcjum z udziałem TK Telekom (grupa Netii) czy Catterick Investments (10 proc. akcji ma Stalexport Autostrady). Wcześniej zainteresowanie przetargiem wyraziły m.in. Asseco Poland i IDS-BUD. Spółki te oprotestowały zapisy treści ogłoszenia o zamówieniu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Kapsch wiele nie zwojował w KIO