Kasety magnetofonowe sprzedają się świetnie

Kasety magnetofonowe nie umarły. Największy ich producent w USA twierdzi, że lepszej sprzedaży nie miał od powstania firmy w 1969 r.

— Nasz model działalności można opisać jako głupotę i bycie upartym. Jesteśmy zbyt uparci, aby dać sobie spokój — powiedział Steve Stepp, szef National Audio Company (NAC). NAC jest jednym z niewielu i największym producentem kaset magnetofonowych w USA. Spółka wyprodukowała ich 10 mln w 2014 r., a w tym roku planuje zwiększenie sprzedaży o 20 proc.

— Prawdopodobnie to, co w rzeczywistości napędza teraz nasz biznes, to ruch retro. Jest nostalgia za trzymaniem w ręku kasety magnetofonowej — powiedział Steve Stepp. NAC współpracuje z największymi wytwórniami muzycznymi, jak Sony Music Entertainment i Universal Music Group. Ma także niewielkie kontrakty z zespołami niezależnymi. Aż 70 proc. sprzedaży to kasety nagrane.

— Jest tendencja wśród niezależnych zespołów do osiągnięcia znów tego ciepłego analogowego brzmienia i widać, że to rośnie coraz bardziej — tłumaczy Susie Brown, menedżer produkcji NAC Spółka podkreśla, że do produkcji używa wciąż maszyn z lat 70. ubiegłego wieku. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Kasety magnetofonowe sprzedają się świetnie